برگزاری هفتمین رویداد استارت آپی در تربت حیدریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری تربت حیدریه در حاشیه رقابت ها به خبرنگاران گفت: رقابت ها با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تقاضامحور و با قابلیت اجرایی شدن، برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

مسعود جمشیدیان با بیان اینکه امسال رقابت ها از 2 ویژگی خاص برخوردار است که ویژگی نخست تنها شرکت دانش آموز است که با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی این شهرستان محقق شده، افزود: ویژگی دوم آن است که برای نخستین بار مفاهیم "هوش مالی" نیز در درقابت ها گنجانده شده تا شرکت کنندگان از هم اکنون با موضوعاتی چون مدیریت هزینه در کسب و کار آشنا شده و تجربه آموزی کنند.

,

 

,

وی گفت: ظرف سه سالی که از برگزاری رویدادهای ایده پردازی در تربت حیدریه می گذرد، توجه خاص مسوولان موجب شده تا ترویج فرهنگ کسب و کارهای مبتنی بر استارت تاپی در این شهرستان رشد کرده و در نتیجه اکنون شاهد فعالیت دانش آموزانی هستیم که از حالا دغدغه مالی و کسب درآمد دارند و این می تواند برای این نسل، آینده پرباری رقم بزند.

,

 

,

جمشیدیان در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم به زبان ساده استارت آپ را معرفی کنیم، به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند و به سرعت رشد می یابند و به درآمد می رسند.

,

 

,

وی افزود: استارت آپ ویکند همایش و رویدادی آموزشی تجربی در سراسر دنیا است که معمولا انتهای هفته برگزار شده و افراد خلاق و پرانگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم آمده و در مدت 56 ساعت به ارایه ایده ها و یا پروژه های حود می پردازند.

,

 

,

جمشیدیان گفت: نحوه اجرا به این شکل است که هر نفر ایده خود را در مدت زمان یک دقیقه مطرح می کند و سپس ایده های برتر انتخاب می شوند و گروه هایی تشکیل داده و روی عملی کردن آن ایده کار می کنند و در نهایت در ساعات پایانی ایده هایی که روی آن کار شده، مجددا ارائه می شوند.

,

 

,

در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ نخبه در ۳۳ شرکت دانش بنیان در تربت حیدریه فعالیت می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
هفتمین دوره مسابقات کارگاه ایده پردازی آخر هفته (استارت آپ ویکند) پنجشنبه با حضور 11 تیم دانش آموزی در کانون فرهنگی شهید فاضلی تربت حیدریه آغاز شد.