کلاس آموزشی بیماری‌های زئونوز، التور و HIV در بهارستان برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارستانه، بعدازظهر امروز کلاس آموزشی بیماری‌های زئونوز، التور و HIV برای آموزش و اطلاع رسانی به رانندگان پایانه حمل و نقل کالای نسیم شهر در شهرستان بهارستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بهارستانه,

بنابر این گزارش این کارگاه توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان و با همکاری واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها پایانه حمل و نقل کالا ی نسیم شهر صبح امروز در سالن آموزشی این پایانه در نسیم شهر برگزار شد.

,

در این کارگاه آموزشی، مریم اکبرزاده کارشناس واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان اطلاع رسانی مختصری در مورد بیماری‌های مشترک انسان و حیوان از جمله تب مالت، هاری، سالک، کیست هیداتیک، تب‌های خونریزی دهنده مانند تب کریمه کنگو و سیاه زخم انجام داد.

,

گفتنی است که در ادامه کلاس اموزشی برگزار شده، با توجه به اهمیت بیماری تب مالت و همچنین در معرض خطر بودن این قشر باتوجه به مصرف لبینات و محصولات دامی در رستوران‌های بین راهی این بیماری براساس مدل SHPE به رانندگان، در موردعلائم، راه‌های انتقال و نکات مهم در پیشگیری از انتقال بیماری و همچنین باتوجه به افزایش دمای هوا و احتمال افزایش بیماری‌های منتقله از آب و غذا آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت آب، تهیه یخ بهداشتی، شستشوی صحیح دست‌ها و ضدعفونی سبزیجات نیز توضیحات لازم داده شد.

,

در ادامه مریم دشتبانی کارشناس برنامه HIV شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان در رابطه با کلیات بیماری ایدز، راه‌های انتقال، دوره پنجره در بیماری، علائم، اورژانس پیشگیری در بیماری پس از مواجهه و بروز رفتار پرخطر، راه‌های پیشگیری، اعتقادات نادرست در خصوص بیماری، ایجاد روابط دوستانه بین والدین و فرزندان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معرفی مرکز مشاوره و ارائه خدمات در مرکز، فواید تشخیص و درمان به موقع مطالب مفیدی را ارائه نمود.

,

لازم به ذکر است که درپایان کلاس آموزشی بیماری‌های زئونوز، التور و HIV به سئوالات حاضرین در جلسه پیرامون موضوع پاسخ داده شد و پمفلت‌های بیماری‌های فوق بین حاضرین توزیع گردید.

,

انتهای پیام/

]
کلاس آموزشی بیماری‌های زئونوز، التور و HIV به جهت آموزش رانندگان پایانه حمل و نقل نسیم شهر در شهرستان بهارستان برگزار گردید.