قطعی های مکرر برق خطر انفجار در معادن ذغال سنگ را افزایش می دهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛نشست مشترک عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور با نمایندگان استان کرمان در مجلس، فرمانداران شهرستان‌های کرمان، راور، زرند و کوهبنان، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و شرکت‌های خصوصی فعال در بخش زغال کرمان در محل شرکت زغال‌سنگ کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رضا اسماعیلی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص کمبود برقی که در سطح کشور وجود دارد، ابراز کرد:قطعی‌های مکرر برق  در معادن سبب شده  است که خطر نشت گاز و خطر انفجار را به بار آورد لذا باید از قطعی برق در معادن جلوگیری شود لذ ا در این راستا نامه ایی به دادستانی زرند هم ارسال کرده ایم تا پیگیری‌های لازم در ان زمینه انجام شود.

,


مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه صنعت ذغال کارگرانی سخت‌کوش و زحمت‌کش دارد،گفت: کارگران استخراج  معادن زغال سنگ از فهم و درک بسیار بالایی برخوردار بوده و با قناعت و مناعت طبعی که دارند با درامد و دستمزد کم  امر تولید را لنگ نگذارده اند لذا خواسته‌های آنها نیز مطالبات به‌حقی است که باید پیگری شود .

,
,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگان فولاد نباید حیات خلوت وزیر باشد، اظهار کرد:مدیریت جدید صندوق باید جلوی تخلفات را بگیرد لذا ما هم  آماده همکاری در جهت پیگیری مشکلات بازنشستگان هستیم اما بعضی از مشکلات باید در سطح ملی پیگیری گردند .

,

وی افزود:روزهای سختی بر بازنشستگان فولاد گذشته است اما با همت ، تلاش و پیگیری‌های مجلس حقوق بازنشستگان در سال جاری به‌روز شده که جای قدردانی دارد اما بازنشستگان زغال‌سنگ سن بالایی دارند لذا اگر امروز به آنها کمک نشود و معوقاتشان پرداخت نگردد معلوم نیست تا چند سال آینده زنده باشند تا بتوانند از حقوق خود استفاده نمایند لذا باید هر چه سریع‌تر مطالبات بازنشستگان پرداخت شود و دولت  بدهی صندوق را پرداخت کند که اگر تخلفات صندوق در سال‌های گذشته نبود امروز صندوق دچار این مشکلات عدیده نمی‌شد.

,

پورابراهیمی با بیان اینکه بخشی از  دارایی‌های موجود صندوق اگر به‌خوبی اداره می‌شد امکان حل تمام مشکلات بازنشستگان را فراهم می کرد ، گفت: در حوزه وصول مطالبات از دولت باید پیگیری جدی‌تری انجام شود لذا صندوق بازنشستگان فولاد نباید حیات خلوت وزیر باشد لذا مدیریت جدید صندوق باید جلوی تخلفات را بگیرد.

,

علی حسینی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت زغال‌سنگ یکی از شرکت‌ها قدیمی در استان کرمان است گفت : زغال‌سنگ بیش از 50 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و هر ماهه به این بدهی افزوده  می‌شود لذا این حق کارگران است و صندوق نباید در این امر کوتاهی کند .

وی با بیان اینکه باید در اسرع وقت فکری برای بدهی معوقه شرکت به تامین اجتماعی شود تا کارگران متضرر نشوند ، گفت: آمادگی داریم که مدیران صندوق در طرح بخشودگی جرایم شرکت کنند  و از این طرح استفاده نمایند و البته کارفرمایان و پیمانکاران صنعت زغال می‌توانند از طرح‌های مشوقی که در تامین اجتماعی در حال اجرا است استفاده کنند و نیروی جدید به‌کارگیری کنند.

,
,
,


 مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه 108 هزار خانواده مستمری‌بگیر در استان کرمان است ، عنوان کر : براساس قانون کسانی که 20 سال در مشاغل سخت و زیان‌آور باشند مشمول بازنشستگی می‌شوند که آماده همکاری با مدیران آنان هستیم 

 در پایان این  جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه مشکلات معادن و چالش‌های صنعت زغال در دو بعد استانی و ملی باید پیگیری شوند گفت : زغال کالای استراتژیک است لذا در استان کرمان نیاز کارخانه‌ها را باید به طور کامل تامین کنیم. 

,
,
,
,

وی با اشاره به اینکه 22 پروانه بهره‌برداری زغال در استان کرمان داریم  ، خاطر نشان کرد : طی 40 سال گذشته فقط بحث استخراج و کنسانتره را پیگیری کردیم، اما فرآوری و ارزش افزوده‌ای که در دنیا از زغال ایجاد می‌شود را دنبال نکرده ایم.

,

انتهای پیام/

]
قطعی‌های مکرر برق در معادن سبب شده است که خطر نشت گاز و خطر انفجار را به بار آورد و باید از قطعی برق در معادن جلوگیری شود لذا در این راستا نامه ایی به دادستانی زرند هم ارسال کرده ایم تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.