پیشنهاد محسن رضایی به دولت برای جلوگیری از بحران اقتصادی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز باحضور اعضا به ریاست محسن رضایی دبیر مجمع تشکیل جلسه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در جلسه هیئت عالی نظارت که رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارش کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع در خصوص بررسی انطباق لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با سیاست‌های کلی حوزه اقتصاد مطرح شد.

,

بر اساس این گزارش پس از ارائه دیدگاه‌های اعضای هیئت عالی نظارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت در خصوص کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی (مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی) رسیدگی تطبیقی به مواد این لایحه به جلسه آتی موکول گردید.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این جلسه از فعال شدن دولت در صحنه‌های بین المللی قدردانی کرد.

,

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و فشار‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان گفت: از دولت و دستگاه‌های مسئول در حوزه اقتصاد انتظار می‌رود پیش از آنکه عدم توازن‌های اقتصادی تبدیل به نوسان و سپس بحران اقتصادی شود با بررسی‌های عالمانه تغییرات و قرائن وعلایم منفی اقتصادی را مطالعه و پیش‌بینی‌های لازم را انجام و تدابیر لازم و مدیریت مؤثری بر حوزه اقتصاد اعمال نمایند.

,

رضایی، اتخاذ روش‌های دقیق علمی برای پیش بینی عدم توازن و نواسانات و نیز طراحی و اجرای راهکار‌هایی برای مدیریت شرایط خاص اقتصادی را ضروری دانست.

,

وی همچنین شفاف‌سازی و بهبود کنترل‌های اقتصادی را موضوعی مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال هشدار داد: حضور درصحنه‌های بین‌المللی یکی از سیاست‌های اصلی نظام است، ولی باید، مراقب سوء استفاده دشمنان از ظرفیت‌های حضور بین المللی کشور، برای اعمال فشار بیشتر باشیم و تدابیر لازم را پیش‌بینی کنیم.

,

منبع: تسنیم

]
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از بحران اقتصادی به دولت پیشنهاداتی ارائه کرد.