سرمایه گذاری ۱۶۵ شرکت افغانستانی در منطقه آزاد چابهار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار سرکنسول افغانستان در زاهدان با وی که در محل دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: وجود مشترکات فراوان فرهنگی و مذهبی سیستان وبلوچستان و افغانستان زمینه ساز پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، رفاه اجتماعی و رشد و توسعه منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

 سید دانیال محبی افزود: کشور در حال توسعه افغانستان می تواند در مسیر رشد و ترقی خود از ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان نظیر آبهای آزاد به عنوان تنها راه مناسب، امن و کوتاه برای ارتباط با کشورهای اروپایی و آسیایی استفاده کند.

,

 وی تاکید کرد: با توجه به سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت ارتباطات و مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه می توان با بهره گیری از ارتباط وسیع و هم افزایی منطقه ای توسعه منطقه را رقم زد.

,

استاندار سیستان و بلوچستان از تحصیل دانشجویان کشور افغانستان در این استان به عنوان گامی مهم در افزایش روابط مردم 2 کشور یاد کرد.

,

 سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت بندر اقیانوسی چابهار در چهار سال گذشته 165 شرکت و کمپانی افغانستان در این بندر مهم راهبردی سرمایه گذاری اقتصادی کرده اند.

,

 عبدالرحیم نیک پور افزود: افغانستان کشور محصور در خشکی است که می تواند از ظرفیت بندر مهم و استراتژیک چابهار به عنوان یک منطقه حیاتی برای رشد خود استفاده کند.

,

 وی همکاری در رفع مشکل زمین کنسولگری در زاهدان، گواهینامه رانندگی تجار و ویزای فعالان اقتصادی افغانستان در فرودگاه هنگام سفر به دیگر کشورها را خواستار شد.

,

 سرکنسول افغانستان در زاهدان همچنین از استاندار صدور دستور در زمینه ارائه لیست دانشجویان افغانستانی در حال تحصیل در سیستان و بلوچستان برای ارسال به وزارت امورخارجه این کشور، را در خواست کرد.

,

 وی با اشاره به حمل 110 تن گندم اهدایی هندوستان به افغانستان گفت: با توجه به ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان سیستان و بلوچستان باید از این ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت هر دو کشور همسایه بنحو شایسته ای استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
سرکنسول افغانستان در زاهدان گفت: طی چهار سال گذشته ۱۶۵ شرکت و کمپانی افغانستان در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده اند.