شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در اردبیل جهت ثبت در فهرست آثار ملی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  سبلان‌ما، منصور عالیقدری صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سال جاری ۱۵ اثر تاریخی در سطح استان جهت ثبت در فهرست ملی مطالعه و شناسایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه این اقدام گام موثری در حفظ و نگهداری از این آثار است تصریح کرد: امسال 45 پروژه در بخش میراث فرهنگی در استان اجرا می شود.

,

عالیقدری با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه های اجرایی مربوط به مطالعه آثار تاریخی بود، عنوان کرد: این 15 اثر تاریخی در شهرستان های پارس آباد و سرعین شناسایی شده اند که 12 اثر مربوط به شهرستان پارس آباد که شامل محوطه ها و تپه هالی تاریخی این شهر بوده و 3 اثر نیز مربوط به شهرستان است که مستندنگاری شده است و تمام تلاش و پیگیری ها را برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام می دهیم.

,

وی از اختصاص اعتبارات لازم برای مطالعه این طرح ها خبر داد و گفت: پس از تکمیل عملیات مطالعات این آثار زمینه برای ارسال و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی فراهم می‌شود تا بتوانیم با هماهنگی‌های لازم ثبت ملی این آثار را شاهد باشیم.

, .,

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای ثبت مابقی آثار تاریخی در استان انجام شده است، بیان کرد: اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است و امیدواریم با پیگیری های لازم زمینه را برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی فراهم نماییم و با معرفی این آثار در سطح ملی زمینه ساز حضور هرچه بیشتر گردشگران در استان اردبیل باشیم.

,

انتهای پیام/

]
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در اردبیل جهت ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.