ضرورت رسیدگی عاجل به وضعیت نمازخانه غذاخوری های جاده ای زنجان/ نظافت لازم در برخی از نمازخانه های بین راهی انجام نمی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،با آغاز سفرهای تابستانی مردم همواره از این فرصت برای گردش و تفریح استفاده می کنند، دستگاه های اجرایی مختلفی در طول سفر همراه مردم بوده و خدمات رسانی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در کنار مجتمع های تفریحی و رفاهی نمازخانه های بین راهی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.دستگاه های اجرایی همچون سازمان گردشگری،ستاد اقامه نماز،استانداری،راهداری و حمل و نقل پایانه ها بازدیدهایی را از مجتمع های خدماتی و رفاهی برعهده دارند.

,

ستاد اقامه نماز نیز به موضوع وضعیت نمازخانه های بین راهی بیشتر از سایرین توجه دارد،اگر چه مشکلاتی در نمازخانه های بین راهی زنجان وجود دارد.

,

اجرای طرح تابستانی از اوایل تیر تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد و پیک مسافر نیز در این ایام مشاهده می شود که رسیدگی به وضعیت نمازخانه های بین راهی برای حضور مردم در نمازخانه ها ضروری است.

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در این خصوص به خبرنگار موج رسا، گفت: ۵۷ باب نمازخانه بین راهی در استان زنجان فعال است.

,

 

,

ناصری با بیان اینکه ۲۰ باب از نمازخانه‌های بین راهی در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی احداث شده ‌اند،ادامه داد: ۵ هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد.

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه بازدید از نمازخانه‌ ها،کنترل بهداشت و نکات لازم مورد تاکید در دستور کار قرار دارد،خاطرنشان کرد:رسیدگی به وضعیت نمازخانه های استان در این ایام ضروری است.

,

ناصری بیان داشت: در صورتی که مشکلاتی در نمازخانه های بین راهی باشد، افراد می توانند گزارش های لازم را ارائه کنند.

,

وی با اشاره به مشکلات یکی از نمازخانه های بین راهی زنجان که متعلق به یکی از دستگاه های اجرایی زنجان است، گفت: نظافت لازم در برخی از نمازخانه ها انجام نمی شود.

,

وی برضرورت رسیدگی به وضعیت نمازخانه های بین راهی تاکید کرد و گفت: برای رسیدگی به شکایت مسافران سامانه ای تعریف شده است که مسافران می توانند شکایت خود را ارائه کنند.

,

وی با بیان اینکه برخی ملزومات در نمازخانه ها باید نصب شود، افزود: در یکی از نمازخانه های شهرستان قبله نما نصب نشده بود که این موجب سردرگمی مسافران غیر بومی می شود.

,

این مسئول گفت: ضروری است در بازدیدهایی که توسط  فرمانداران شهرستان ها از نمازخانه ها، مجتمع های رفاهی و غذاخوری ها انجام می شود، مدیر ستاد نماز نیز حضور داشته باشد.

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خواستار رسیدگی عاجل به وضعیت نمازخانه های غذاخوری های جاده های استان شد و افزود: به صورت مستمر وضعیت نمازخانه های بین راهی بازرسی ومشکلات احصا شده و به متولیان برای رفع آن گزارش می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: نمازخانه های بین راهی از نظر بهداشت، شستشوی فرش ها و نظافت سرویس های بهداشتی بازرسی می شوند.

,

, ,

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد:کمترین فضا برای نمازخانه های بین راهی 20 متر است و مشکلی برای برپایی نماز وجود ندارد.

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: در مرحله نخست نظارت و بازرسی مساجد، نمازخانه‌های بین‌راهی و نمازخانه‌های رستوران‌های محورهای مواصلاتی استان مورد بازرسی قرار می گیرند.

,

ناصری افزود:نواقص اساسی این اماکن معنوی به مسئولان مربوطه برای رفع و رجوع، تذکر داده شده و مرحله دوم نظارت‌ها نیز انجام می‌شود.

,

وی گفت: مطلوب بودن فضای این مکان‌های معنوی، نه تنها دیدگاه مسافران را نسبت به فرهنگ استان ارتقا می‌بخشد، بلکه توقف مسافران در استان، اقتصاد استان را نیز ارتقا می‌بخشد.

,

ناصری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مناسب در ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه مناسب سازی و افزایش نمازخانه های بین راهی است.
وی با بیان اینکه نماز بر اساس تاکیدات دین مبین اسلام، مایه آرامش است، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز استان زنجان به بحث برگزاری نماز در نمازخانه های بین راهی بسیار اهمیت قائل است.
ناصری با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان دو وظیفه مردمی و دولتی دارد، افزود: برگزاری نماز جماعت در دستگاه های اجرایی و ارائه خدمات لازم به نماز خانه های بین راهی و ساماندهی آنها از وظایف مهم این ستاد است.
وی با بیان اینکه ایجاد نمازخانه ‌های بین راهی در محورهای مواصلاتی زنجان افزایش می یابد، گفت: در صورت ایجاد شرایط و امکانات لازم برای اقامه نماز مسافران در محورهای مواصلاتی جدیدالحداث استان زنجان اقدام به ایجاد نمازخانه‌های بین راهی می‌کنیم.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان برضرورت رسیدگی عاجل به وضعیت نمازخانه غذاخوری های جاده ای زنجان تاکید کرد و گفت: نظارت های لازم در این زمینه انجام می شود.