از برگزاری اولین استارت آپ گردشگری زنجان تا تهیه جهیزیه برای نوعروسان در دهه کرامت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،برنامه های فرهنگی همواره از اهمیت ویژه ای برخودار هستند و هرساله سازمان ها و ارگان های مختلف اجرایی به تناسب فعالیت های خود، برنامه های فرهنگی برگزار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در استان زنجان نیز ادارات مختلف متولی برنامه های فرهنگی هستند.

,

 

,  ,

*برگزاری اولین رویداد استارت آپ گردشگری

, *برگزاری اولین رویداد استارت آپ گردشگری, *برگزاری اولین رویداد استارت آپ گردشگری,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار داشت: اولین رویداد استارتاپی گردشگری استان زنجان اول تا سوم شهریور ماه سالجاری برگزار می شود.

,

یحیی رحمتی،ادامه داد: تالار چله خانه مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ ، محل برگزاری رویداد استارتاپ گردشگری زنجان است.

,

وی در خصوص اهداف برگزاری این رویداد،گفت: ترویج فرهنگ نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در حوزه گردشگری، شناسایی و غربالگری ایده های جدید و معرفی درست ایده های نو در حوزه گردشگری از اهداف این برنامه است.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد فرصت شکل گیری کسب‌ و کارهای نوپای قابل اجرا با لحاظ کردن بخش تخصصی و اقتصادی، توان بخشی به جوانان در تبدیل ایده به عمل و ثروت حول محور های رویداد، معرفی صنعت گردشگری و علاقه مند کردن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری از دیگر اهداف محسوب می شود.

,

این مسئول بیان داشت: جذب سرمایه گذار برای ایده های برتر، تشویق فارغ التحصیلان و کارجویان  برای ایجاد کسب و کارهای کوچک در بخش گردشگری و افزایش اعتماد به نفس در گروه های فعال از اهداف برگزاری این رویداد است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص زمان برگزاری پیش رویداد استارتاپ گردشگری عنوان کرد: پنج شنبه 28 تیرماه ۹۷ در محل اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و چهارشنبه 10 مرداد 97 در محل هتل پیام زنجان رویداد برپا می شود.

,

این مسئول در خصوص مخاطبین استارتاپ زنجان بیان کرد: شرکت در این رویداد برای همه افراد در همه اقشار سنی و با هر مدرک تحصیلی امکان‌پذیر است.

,

رحمتی خاطرنشان کرد: افرادی که در زمینه گردشگری دارای ایده‌های نوآورانه و خلاقانه ای هستند از هر رشته ای با هر تخصصی در این برنامه شرکت کنند.

,

وی افزود: برنامه نویسان و افراد متخصص در زمینه IT که با استفاده از تخصص خود، ابزارهایی را برای اجرایی شدن ایده طراحی و تولید کنند، افرادی که در زمینه های محورهای طبیعت گردی و گردشگری تفریحی، گردشگری مجازی و  بازاریابی الکترونیکی، گردشگری و صنایع دستی فعال هستند می توانند در این برنامه شرکت کنند.

,

 

,

*آغاز فعالیت نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران زنجان
رباب فغفوری، موسس نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران سوره زنجان اظهار داشت: نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران سوره زنجان با شعار «مهارت آموزی، تدبیر امروز، آسایش فردا» برای سال تحصیلی 98-97   از بین علاقمندان ثبت نام می کند.

, *آغاز فعالیت نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران زنجان, *آغاز فعالیت نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران زنجان,
,

 وی ادامه داد: نظر به ضرورت نیاز جامعه امروز و مهارت آموزی در بین دختران و استقبال این قشر از رشته های موسیقی و گرافیک، این هنرستان برای نخستین بار ویژه دختران در زنجان راه اندازی شد.

,

فغفوری با اشاره به اینکه هنرستان سوره غیردولتی است و با حمایت اساتید باسابقه و هنرمندان برتر استان برای سال تحصیلی 98-97 در پایه دهم و یازدهم ثبت نام می کند، گفت: این هنرستان در رشته های موسیقی، پویانمایی(انیمیشن)، فتوگرافیک، صنایع دستی، معماری داخلی، تصویربرداری، عکاسی دیجیتال، گرافیک رایانه و طراحی دوخت ثبت نام می کند.

,

 به گفته وی، ظرفیت پذیرش در این هنرستان 45 نفر است و شرط معدل بالای 18 و مصاحبه با دانش آموز و اولیاء از شرایط ثبت نام در این هنرستان می باشد.

,

 موسس نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران سوره از برگزاری کلاس های فوق برنامه و ساعات اضافه برای دروس مهم در برنامه هفتگی خبر داد و گفت: در این هنرستان از هنرمندان متعهد و معلمان خردمند و آگاه به علم روزجهت ارتقای سطح کیفی آموزشی استفاده خواهد شد.

,

 به گفته فغفوری، توجه به فعالیت های پرورشی هنرجویان و شرکت آنها در جشنواره ها و مسابقات مختلف کشوری، استعدادیابی و کمک به کارآفرینی هنرجویان با محوریت آموزش های کاربردی و ارائه کارنامه ماهانه به هنرجویان و تعامل با اولیا از اولویت های این هنرستان خواهد بود.

,

 وی با اشاره به اینکه خدمات مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی جامع برای ادامه تحصیل هنرجویان در دانشگاه ها ارائه خواهد شد، گفت: برگزاری اردوهای فرهنگی و بازدید از موزه ها و نمایشگاه ها به فراخور مواد درسی هر رشته و برپایی نمایشگاه آثار فردی وگروهی و کارگاه های علمی و هنری در طول سال تحصیلی از تاکیدات این هنرستان است.

,

 

,

 *برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی رضوی

,  *برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی رضوی,  *برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی رضوی,

همچنین به مناسبت دهه کرامت کارگاه آموزشی سبک زندگی رضوی در راستای تبیین سیره علمی و عملی امام رضا(ع) در کانون امام حسن مجتبی(ع) زنجان برگزار می شود. 

,

به همین منظور اردوی زیارتی مشهد مقدس در دهه کرامت در کانون فرهنگی و هنری آیت الله قائمی و کانون فرهنگی و هنری صراط زنجان برگزار می شود.

,

 همچنین ویژه مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مزین به نام آن حضرت اجرا می شود.

,

 پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در شب میلاد آن حضرت از کانون های مساجد در شهرها و روستاها، تهیه جهیزیه عروس تحت عنوان طرح ملی آینه و شمعدان در کانون باقرالعلوم و کانون روستای سلمان و اقدام برای اعزام زیارت اولی های کانون ها و مساجد روستایی به مشهد مقدس با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیا از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان زنجان در دهه کرامت است.

,

 دیدار با خانواده شهدا از سوی کانون فرهنگی و هنری ثامن الائمه و کانون امام علی(ع) و عیادت از بیماران و سالمندان از سوی کانون فرهنگی  و هنری کمیل زنجان از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
برنامه های مختلف فرهنگی در هفته های جاری در زنجان برگزار می شود که می توان از اولین اولین استارت آپ گردشگری،نام نویسی اولین هنرستان دخترانه زنجان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان در دهه کرامت نام برد.