از هر ۴۴ نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سارا براتی، معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تعداد 19 هزار و 643 نفر معلول در سراسر استان داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی با اشاره به اینکه بیشترین معلولیت ها در گروه معلولین جسمی و حرکتی است، ادامه داد: 8 هزار و 268 نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی، 5 هزار و 24 نفر دارای معلولیت ذهنی، 2 هزار و 117 نفر دارای معلولیت بینایی، 2 هزار و 60 نفر دارای معلولیت شنوایی، یک هزار و 565 نفر دارای معلولیت اعصاب و روان و 609 نفر دارای معلولیت ذهنی هستند.

,

براتی خاطر نشان کرد: بجنورد با داشتن تعداد 7 هزار و 397 نفر معلول، شیروان با 3 هزار و 746 نفر و اسفراین با 3 هزار و 220 نفر معلول به ترتیب بیشتر آمار معلولیت ها را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

,

وی با اشاره به اینکه آماده سازی شغلی برای این افراد انجام می شود،گفت: با بستن قرار داد با فنی و حرفه ای استان آموزش ها به معلولین داده می شود و در صورتی که توانایی ایجاد شغل داشته باشند وام به آن ها تعلق می گیرد.

,

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی استان عنوان داشت: مراکز حرفه آموزی کارگاه های حمایتی و تولیدی داریم که به آموزش امور ابتدایی برای این افراد می پردازند.

,

وی ادامه داد: کار با سوزن، کار با چرم ،عروسک سازی، از جمله این امورات است که این افراد با کار در مراکز حرفه آموز حقوق نیز دریافت می کنند.

,

براتی گفت: تعداد 2 مرکز حرفه آموز در شیروان، یک مرکز در بجنورد و 2 کارگاه تولیدی در بجنورد و یک کارگاه در اسفراین مشغول ارائه خدمات به این افراد هستند.

,

وی اضافه کرد: در استان تعداد 16 مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین، 18 مرکز روزانه و 8 مرکز ویزیت در منزل در حال فعالیت هستند.

,

براتی عنوان داشت: تعداد معلولینی که در مرکز شبانه روزی استان در حال نگهداری هستند 572 نفر و تعداد 602 نفر هم در مراکز روزانه تحت مراقبت قرار دارند.

,

وی در انتها با اشاره به اینکه 2.26 درصد کل جمعیت استان دارای معلولیت هستند، گفت: از هر 44 نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است.

,

انتهای خبر/

]
معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 2.26 درصد کل جمعیت استان دارای معلولیت هستند، گفت: از هر 44 نفر در خراسان شمالی یک نفر دارای معلولیت است.