‍ روغن گران نمی‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به افزایش هزینه های تولید دولت اجازه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم را نمی دهند که در این میان برخی از صنایع مانند صنایع روغن و لبنی یا قیمت محصولات خود را به صورت غیر قانونی بالا برده اند یا اعلام کرده اند در این شرایط برخی از محصولات را تولید نمیکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته شده است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با احصاء هزینه تولید روغن برای جلوگیری از کمبود یا افزایش قیمت این محصول بخش از هزینه های تولید را تامین کند.

,

بنابراین گزارش ، در نشست اخیر کارگروه تنظیم بازار که به ریاست حسن یونس سینکی، دبیر این کارگروه برگزار شد فهرست اولیه اقلامی که نظارت بر آنها در قالب طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفای آنها قرار دارد، به اعضای کارگروه ارائه و مقرر شد ظرف چهل و هشت ساعت بررسی لازم در خصوص این فهرست توسط اعضا صورت گیرد.

,

با تصویب اعضای ستاد تنظیم بازار فهرست اقلامی که در قالب این طرح ، مشمول تشدید مبارزه با احتکار و اختفا خواهند شد، مشخص می شود.

,

پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی حسن یونس سینکی را به ریاست ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با ارز رسمی منصوب کرد.

,

در این نشست که از ساعت 9 صبح تا ساعت دو بعد از ظهر با حضور نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان دستگاه های مرتبط در دولت و همچنین اعضای کارگروه برگزار شد، بررسی لازم در خصوص وضعیت روغن در بازار صورت گرفت.

,

بر اساس تصمیم اتخاذ شده ، اعضای کارگروه با تاکید بر اعتقاد دولت مبنی بر اقتصادی کردن مبنی بر اقتصادی کردن فرآیند تولید از یک سو و حمایت از سفره مردم از سوی دیگر مقرر کردند با هدف پیشگیری از ایجاد کمبود در بازار ، سازمان حمایت هزینه های واقعی تولید روغن را محاسبه کند تا بخشی از هزینه ها به منظور عدم افزایش قیمت از سوی دولت تامین شود.

,

پیش بینی شده است پس از تدوین این گزارش، سایر پیشنهادات در خصوص وضعیت روغن نیز در صورت لزوم مورد بررسی قرار گیرد.

]
بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت هزینه‌های واقعی تولید روغن را محاسبه می‌کند تا بخشی از هزینه‌ها را به منظور عدم افزایش قیمت از سوی دولت تامین شود.