آماده‌باش نیروهای امنیتی در عراق
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تظاهرات دو هفته اخیر در چند استان جنوبی عراق که در اعتراض به ضعف خدمات‌رسانی دولت، بیکاری و قطعی آب و برق و فساد اداری-دولتی آغاز شده، امروز نیز ادامه خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گروههای مردمی از معترضان خواسته‌اند امروز (جمعه) نیز به خیابان‌ها بیایند و در این راستا، مسئولان امنیتی تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با هرگونه پیش آمد پیش‌بینی نشده در پیش گرفته‌اند.

,

«جاسم الموسوی» تحلیلگر سیاسی عراق، در این خصوص گفت: در تظاهرات امروز، مردم از مسئولان و احراب سیاسی می‌خواهند تا به وعده‌های خود عمل کنند و تظاهرات امروز خون تازه‌ای به  اعتراضات خواهد داد.

,

«حمزه ابو الورد» از رهبران اعتراضات اخیر در استان الدیوانیه، به پایگاه خبری المعلومه گفته است که اعترضات ما کاملا مسالمت‌آمیز است و برخی فرصت‌طلبان با نفوذ به درون مردم اقدام به تخریب اموال عمومی و حمله به مأموران می‌کنند و شعارهای فرقه‌گرایانه می‌دهند در حالیکه که شعارهای فرقه‌گرایانه با هدف اعتراضات مغایر است.

,

وی هدف اصلی اعتراضات در این استان را تغییر نظام پارلمانی به ریاستی عنوان کرد. تغییری که  لزوم آن پیش از این بارها از سوی برخی شخصیت‌های عراقی بیان شده است.

,

سید «احمد الصافی» امام جمعه امروز کربلا و نماینده آیت‌الله سیستانی نیز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات مردم عراق به مشکلات بیکاری و مشکلات خدماتی اعلام کرد که رویدادهای اخیر عراق نشان می‌دهد که در همکاری بین مردم عراق و دستگاه‌های مجری تامین خدمات شکاف‌هایی وجود دارد و همین شکاف‌ها باعث شده که برخی‌ از ضعف خدمات‌رسانی سوء استفاده کنند.

,

از سوی دیگر وزارت برق عراق اعلام کرده است که برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و برق‌رسانی به آن‌ها، از کویت اقدام به واردات گازوئیل خواهد کرد و امیر کویت دستور صادرات گازوئیل به عراق را صادر کرده است و فردا (شنبه) اولین محموله به حجم 30هزار متر مکعب گازوئیل به وزارت برق عراق تحویل داده می‌شود.

]
همراه با دعوت گروههای مردمی برای تظاهرات ضد فساد در استان‌های مختلف عراق، مسئولان امنیتی نیز تدابیر ویژه‌ای در پیش گرفته‌اند.