به عنوان یک نویسنده هیچ‌گاه نباید قضاوت کنید، بلکه باید درک کنید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باقرشهر نیوز؛ ارنِست میلر هِمینگوی (زاده ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ درگذشت ۲ ژوئیه ۱۹۶۱) از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  باقرشهر نیوز,

آثار ارنست همینگوی به شرح زیر می باشد: 1- مردان بی زن 2- زندگی خوش و کوتاه فرانسیس مکومبر 3- برف های کلیمانجارو 4- فیستا 5- وداع با اسلحه 6- داشتن و نداشتن 7- برای که زنگ ها به صدا در می آید 8- آنسوی رودخانه و میان درختان 9- جزایری در جویبار 10- سیلاب های بهاری 11- مرگ پس از نیمروز 12 – تپه های سبز آفریقا 13- جشن ناپایدار 14- ستون پنجم 15- آدم کش ها 16- خورشید همچنان میدمد 17 – پیرمرد و دریا 18- در زمان ما 19- پرنده چیزی نمی برد 20- کلبه سرخپوستان 21- مردم در جنگ 22- سه داستان و ده شعر همینگوی در سال 1952 کتاب پیر مرد و دریا را نوشت و این سال برای ارنست سال خوشی بود.

,

در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۴ جایزه ی نوبل ادبیات به ارنست همینگوی به خاطر همه کارهایش و کتاب معروفش پیرمرد و دریا اهدا شد. داستان پیرمرد و دریا از این جا شروع می شود که یک پیرمرد صید کننده ی ماهی به بدشانسی بر میخورد و هر روز که به صید ماهی می رود دست خالی بر میگرد در حالی که بقیه صیادان ماهی صید میکردند و کم کم پسرکی که با پیرمرد همراه بوده است پدر و مادرش او را از پیرمرو جدا میکنند به خاطر بدشانسی پیرمرد که ماهی صید نمی کند و در کنار صیاد دیگر مشغول به کار میشود.

,

نکته قابل توجه داستان این است که پیرمرد هیچ وقت از کار خودش ناامید نمی شود و هر روز به صید ادامه میدهد هر چند که دست خالی برمیگشت و… کتاب های همینگوی به اندازه ی افسانه خودش شاید ماندنی نباشد، اما آن ها با دقتی بیش از آن‌ که ما بتوانیم از چنین زندگی پر مشغله ‌ای انتظار داشته باشیم، نوشته شده اند.

,

انتهای پیام/

]
ارنست میلر همینگوی زاده 21 ژوئیه، از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات است.