پی گیری تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور تا آخرین مرحله
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صبح امروز در نشست خانه کارگر در استان کرمان اظهار داشت: درخواست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای انتقال پرونده تحقیق و تفحص از تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی از کمیسیون اقتصادی به سایر کمیسیون‌ها بسیار سوال‌برانگیز و تعجب‌آور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از پیگیری منافع اقتصادی ذینفعان صندوق بازنشستگی کوتاه نمی‌آییم، گفت: تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور را تا آخرین مرحله پیگیری می‌کنیم.

,

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس افزود: ما هیچ مشکلی با وزیر و شخص ایشان نداریم، اگر صحبتی با وزارتی مانند تعاون می‌کنیم، صحبت از عملکرد و عقبه آن را فساد اقتصادی تشکیل می دهد.

,

پور ابراهیمی ادامه داد: تخلفات گسترده و فساد در زیر‌ مجموعه‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد  و اعتقاد داریم که باید این موضوعات با قاطعیت پیگیری و بررسی شوند. در این خصوص با عهدی مماشات نخواهیم داشت.

,

وی عنوان کرد: وزیر تعاون اخیرا در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست کرده که تحقیق و تفحص از تخلفات صندوق بازنشستگی کشوری به کمیسیون دیگری از مجلس واگذار شود در حالی که ماه‌ها از ابلاغ این طرح به کمیسیون اقتصادی می‌گذرد و تحقیق و تفحص مراحل ائیین نامه ای خود را دنبال می‌کند.

,

پورابراهیمی بیان داشت: با نامه علی ربیعی به مجلس، نگرانی بیشتری از وضعیت اسف‌بار تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی ایجاد می‌شود، که چرا نمی‌خواهند کمیسیونی که موضوع و سرفصل آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، پیگیر این موضوع باشد.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از منافع ذیفنعان صندوق بازنشستگی کشوری کوتاه نمی‌آییم، عنوان کرد: رفت و آمدهای خارج از روال عادی توسط وزیر تعاون به روستاها و شهرهای مختلف برای پوشاندن رفتار غیرتخصصی خود هیچ مبنایی ندارد.

,

وی تصریح  کرد: وزیر تعاون با حضور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و فرستادن کادر خود در این شرایط که طرح استیضاح وی در دستور کار مجلس است، جای سوال دارد.

,

پورابراهیمی در این نشست با اشاره به موضوعات اقتصادی کشور و لزوم کمک به دولت برای برون رفت از مشکلات پیش آمده گفت: کمک به دولت در حقیقت کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه ارکان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ اقتصادی علیه ما آغاز شده و باید آرایشی متفاوت از قبل در مواجهه با مسائل اقتصادی داشته باشند.

,

وی ادامه داد: اقتصاد کشور نیازمند یکسری اقدامات مقطعی و یکسری اقدامات راهبردی دارد و آنچه امروز اقتصاد ما را دچار چالش کرده این است که همه اقدامات مقطعی شده‌اند.

,

پورابراهیمی اذعان کرد: وضعیت اسف‌بار اخیر در بازار ارز، بخش عمده آن بی‌کفایت محرض بانک مرکزی همانند سیاست غلط ارزی، هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرد.

,

وی بیان داشت: کاهش ارزش پول ملی تورم ایجاد کرده است، اما می‌توان از این موقعیت استفاده کرد، به شریط اینکه دولت تیم کارآمد داشته باشد سیاست اصولی اتخاذ کند و اعضای کابینه به موضوع اشراف داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ذره‌ای از پیگیری منافع اقتصادی ذینفعان صندوق بازنشستگی کوتاه نمی‌آییم، گفت: تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور را تا آخرین مرحله پیگیری می‌کنیم.