واکنش آلمان به سیاست های قلدرمآبانه ترامپ؛ آمریکا قابل اعتماد نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، هشدار داده است که اروپا دیگر نمی تواند به قدرت آمریکا متکی باشد، و این نشان دهنده آخرین کشمکش لفظی میان متحدان آتلانتیک است که در حال حاضر بر سر همه چیز از دفاع تا تجارت دشمنی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",
 
,
, ,
 
,
مرکل در کنفرانس خبری گفت: "ما نمی توانیم به آمریکای ابرقدرت متکی باشیم."
,
 
,
متحدان اروپایی واشنگتن به ویژه آلمان، درها را به روی رویکرد فرسایشی دونالد ترامپ در مورد دفاع و تجارت آتلانتیک قفل کرده اند.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا طی سفر اروپایی اش، کشورهای ناتو را به خاطر صرف نکردن هزینه بیشتر برای دفاع، سرزنش کرد و آلمان را اسیر روسیه نامید و اظهار داشت که او اتحادیه اروپا را به خاطر آنچه که در تجارت ما انجام می دهد، دشمن می داند.
,
 
,
نمایش او در بروکسل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، به خصوص اینکه آلمان ها به طور ویژه مورد انتقادهای متعدد و مختصر قرار داد.
,
 
,
, ,
 
,
به نقل از RT،ماس وزیر خارجه آلمان در مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به تدابیر قلدرمآبانه ترامپ گفت: "ما دیگر نمی توانیم به طور کامل به کاخ سفید تکیه کنیم."
, RT,
 
,
وی افزود: "برای حفظ همکاری مان با آمریکا، باید دوباره آن را تنظیم کنیم. اولین نتیجه روشن می تواند تنها این باشد که ما باید خودمان را در اروپا بیشتر هماهنگ کنیم."
,
 
,
نظرات مرکل، احساسات مشابهی که وی بیش از یک سال پیش بیان کرده بود را تکرار می کند.
,
 
,
مرکل در ماه مه سال 2017 گفت: "روزگاری که می توانستیم به طور کامل به دیگران وابسته باشیم، پایان یافته است. من آن را در روزهای گذشته تجربه کرده ام."
,
 
,
رهبر آلمان افزود: "ما اروپایی ها باید سرنوشت خود را در دوستی با آمریکا، در دوستی با انگلیس، در روابط همجواری خوب (هر جا که ممکن باشد)، همچنین با روسیه و دیگر کشورها در دستان خودمان بگیریم، اما می دانیم که به عنوان اروپایی باید برای آینده و سرنوشت خودمان مبارزه کنیم."
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، هشدار داده است که اروپا دیگر نمی تواند به قدرت آمریکا متکی باشد، و این نشان دهنده آخرین کشمکش لفظی میان متحدان آتلانتیک است که در حال حاضر بر سر همه چیز از دفاع تا تجارت دشمنی می کنند.