مسئولان مشکلات جوانان را حل کنند تا شادی ایجاد شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص کنسرت برگزارشده در شهر فردوس که با حواشی بسیاری همراه بود، ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه‌السلام گفت: با نشاط و شادی مخالف نیستیم و در شهر فردوس، بارها گروه‌های هنری برنامه برگزار کردند و ما نیز در آن برنامه‌ها شرکت کردیم و کسی نمی‌تواند بگوید ما با شادی مخالف هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که برگزاری کنسرت اخیر، همراه با تخلفات بود افزود: کنسرت نباید در مکان‌های مربوط به آموزش و پرورش برگزار شود اما این کنسرت در محل سالن لاله‌های سرخ که متعلق به شهدای آموزش و پرورش است برگزار شد.

,

 

,

امام جمعه فردوس اضافه کرد: کنسرت نباید در کنار اماکن مذهبی برگزار شود اما این کنسرت در کنار سالن هیئت رزمندگان برگزار شد.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین بابایی اظهار کرد: قیمت بلیط کنسرت، از 30 تا 90 هزار تومان بود که با این وجود، هیچ‌کدام از مستضعفان فردوس نتوانستند در آن شرکت کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر بحث شادی برای عموم مردم فردوس هست، پس چرا مستضعفان نتوانستند در این برنامه شرکت کنند و چرا از خارج از شهرستان فردوس، افراد برای شرکت در این کنسرت حضور پیدا کردند و فقط آلودگی فضا و درگیری‌ها برای مردم فردوس باشد؟

,

 

,

امام جمعه فردوس گفت: برای این‌که برنامه‌ای در شهر برگزار شود، ابتدا باید موضوع در شهرستان تصمیم گرفته شود سپس دنبال مجوز بروند اما در خصوص این کنسرت، از تهران مجوز گرفتند و استان تأیید کرد و بدون این‌که اداره اماکن نیروی انتظامی و امام جمعه در جریان باشند، پوسترها را چاپ کردند و حتی فرماندار گفت ما نیز از برگزاری این برنامه خبر نداشتیم و بعد از چاپ و توزیع تبلیغات، آگاه شدیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین بابایی افزود: مردم و روحانیت مخالف برگزاری این کنسرت که هیچ نفعی برای مردم فردوس نداشت، بودند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در این کنسرت خانم‌هایی بودند که رعایت حجاب نکردند و فضای شهر را تحت‌الشعاع قرار دادند.

,

 

,

امام جمعه فردوس گفت: درصد کمی از مردم فردوس در این کنسرت شرکت کردند و دیگر شرکت‌کنندگان از شهرهای دیگر بودند.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین بابایی افزود: در جلسه‌ای که بعد از این کنسرت برگزار شد، مقرر شد برای برگزاری برنامه‌ها، ابتدا از اداره اماکن نیروی انتظامی مجوز گرفته شود.

,

 

,

وی یادآور شد: آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفته بودند اگر می‌خواهید برای مردم شادی ایجاد کنید، اشتغال ایجاد کنید، مسکن را تأمین کنید و تسهیلات ازدواج بدهید چراکه این‌ها اصل نشاط مردم است.

,

 

,

امام جمعه فردوس گفت: مسئولان سعی کنند مشکلات جوانان و مشکلات اقتصادی را حل کنند تا شادی ایجاد شود.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین بابایی افزود: سن ازدواج پسران و دختران، بالا رفته است و مشکلِ نداشتن شغل باعث شده ازدواج به تعویق بیفتد.

,

 

,

وی تصریح کرد: استاندار به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور دهد ضوابطی که برای برگزاری کنسرت هست، رعایت شود چراکه اگر آیین‌نامه‌های مربوط به برگزاری کنسرت رعایت می‌شد، این برنامه برگزار نمی‌شد چراکه چندین تخلف داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
امام جمعه فردوس گفت: اگر بحث شادی برای عموم مردم فردوس هست، پس چرا مستضعفان نتوانستند در این برنامه شرکت کنند و چرا از خارج از شهرستان فردوس، افراد برای شرکت در این کنسرت حضور پیدا کردند و فقط آلودگی فضا و درگیری‌ها برای مردم فردوس باشد؟