وقتی که مشت جواب امر به معروف می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ مدتی است با  افزایش حملات جنگ نرم دشمن و حمله به عقاید مذهبی مردم و بی‌حیایی و بی‌عفتی توسط عده‌ای به‌صورت علنی افزایش‌یافته است؛ در این میان عده‌ای از اراذل و اوباش نیز در برخی مناطق شهر مزاحم نوامیس مردم می‌شوند وعده‌ای از بانوان و زنان شهر نیز در این میان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

در مقابل نیز عده‌ای از معتقدین و محافظین نوامیس مردم وظیفه خود را در حمایت از خواهران دینی خود مقابله با این متجاوزان می‌دانند و این افراد که به وظیفه دینی و ملی خود عمل می‌کنند و در مقابل منکری که انجام می‌شود امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند متأسفانه با وقاحت تمام مورد حمله وحشیانه این اراذل و اوباش قرار می‌گیرند.

,

 

,

امربه‌معروف یکی از واجب‌ترین احکام الهی است که باید مسلمانان در تمام حکومت‌ها و در هر نقطه‌ای که از عالم هستند انجام شود، شیعیان در ایران که حکومت جمهوری اسلامی در آن برپا است مورد مظلومیت قرار می‌گیرد.

,

, ,

امر به معروف مریضه‌ای فراموش شده در جامعه مدرن

, امر به معروف مریضه‌ای فراموش شده در جامعه مدرن,

امربه‌معروف طبق فرمایش علما و بزرگان دینی ما اگر به فراموشی سپرده شود و در جامعه انجام نشود، برکت از آن جامعه اسلامی می‌رود، زمانی که آمران به معروف ما در امان نباشند، این عدم وجود امنیت موجب کاهش امربه‌معروف در جامعه می‌شود.

,

 

,

از سوی دیگر کاهش امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه علاوه بر خشیت الهی موجب افزایش فساد در جامعه می‌شود و نتیجه آن ناامنی در جامعه می‌شود و افزایش هزینه‌های مقابله با جرم و جنایت در جامعه را به بار می‌آورد.

,

 

,

اخیراً حمله وحشیانه به آمران به معروف و ضرب و شتم آن‌ها در کشور توسط این اراذل و اوباش حتی موجب شهادت برخی از این عزیزان شده که نمونه آن شهید «علی خلیلی» است، همچنین قربانیان این ضرب و شتم‌ها در کلان‌شهرهایی همچون مشهد و تهران روحانیون و مذهبی‌ها هستند.

,

 

,

هفته اخیر این اتفاق مجدداً در شهر مشهد برای یکی از روحانیون مشهدی که قصد انجام امربه‌معروف و نهی از منکر داشت رخ داد که تصمیم به گفتگو با وی گرفتیم تا شرح جزئیات این اتفاق را از زبان خود او بخوانیم.

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام (م.ص) که نخواست نامش منتشر شود در گفتگو با خبرنگار «صبح توس» با اشاره به نحوه حمله اراذل و اوباش، اظهار کرد: جمعه هفته گذشته در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس سمت منطقه خواجه ربیع مشهد حوالی ساعت 10:30 شب دو خانم در ایستگاه اتوبوس نشسته بودند و یک موتوری مزاحم آن‌ها شد.

,

 

,

وی افزود: من با دیدن این صحنه با بوق ماشین و حرکت دست آن‌ها را امربه‌معروف کرده و خواستم از انجام این کار منصرف کنم اما فحش بسیار رکیکی به من داد و با عصبانیت با موتور به سمت من آمد.

,

 

,

شیشه‌های ماشینم برای انجام فریضه الهی خرد شد

, شیشه‌های ماشینم برای انجام فریضه الهی خرد شد,

این امربه‌معروف با بیان اینکه من با دیدن این صحنه فوراً با ماشین صحنه را ترک کردم، گفت: تعقیب و گریز همین‌طور ادامه پیداکرده بود تا اینکه آن‌ها مرا در یک بن‌بست گیر انداختند و با سنگ تعدادی از شیشه‌های ماشین را شکسته و بدنه ماشین را آسیب رساندند.

,

 

,

وی افزود: این افراد علاوه بر اینکه مرا مورد ضرب و شتم قراردادند، گوشی مرا نیز به سرقت بردند و همچنین تهدید به قتل نیز نمودند، البته قصد داشتند سوار ماشین من نیز شوند که به‌سرعت فرار کردم و به کلانتری منطقه توس رفتم.

,

 

,

حجت‌الاسلام (م.ص) عنوان کرد: به منطقه موردنظر رفتم و در آن منطقه در کلانتری شکایت خود را نوشتم و اکنون در حال انجام سایر مراحل آن هستیم.

,

 

,

با متجاوزین برخورد نشود امنیت اجتماعی از بین می‌رود

, با متجاوزین برخورد نشود امنیت اجتماعی از بین می‌رود,

وی با بیان اینکه با متجاوزین برخورد نشود امنیت اجتماعی از بین می‌رود، تصریح کرد: هدف من از شکایت و پیگیری این موضوع مجازات این افراد در برخورد باکسی است که در جامعه اسلامی در حال انجام واجب دینی است و مورد حمله قرار می‌گیرد تا درس عبرتی برای سایرین شود.

,

 

,

اما موضوع اینجاست که وظیفه حکومت اسلامی برقراری امنیت برای آمران به معروف است اما سؤال این است که چرا توسط نهادهای مربوطه برخورد قاطع با خاطیان این مسئله نشده و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرا نمی‌شود؟

,

 

,

, ,

قانون از آمران به معروف کاملاً حمایت می‌کند

, قانون از آمران به معروف کاملاً حمایت می‌کند,

سید عبدالله ارجاعی در گفتگو با خبرنگار «صبح توس» با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که مصوب سال 1394 در مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: این قانون یک قانون ساری و جاری در کشور است و هیچ مشکلی هم در اجرای آن در حال حاضر وجود ندارد و بر اساس این قانون آمران به معروف موردحمایت هستند.

,

 

,

وی افزود: در این قانون ماده نهم تا پانزدهم مربوط به حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است و ماده هشتم این قانون نیز اعلام می‌کند تمامی مردم نیز شامل آن می‌شوند.

,

 

,

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به وضعیت امربه‌معروف استان، گفت: در استان با حمایت دادستان محترم کل استان و نیروی انتظامی مشکلی در حمایت از آمرین به معروف وجود ندارد و 23 شعبه ویژه تشکیل‌شده است.

,

 

,

قانون حمایت از آمران به معروف اجرا نشود وارد عمل می‌شویم

, قانون حمایت از آمران به معروف اجرا نشود وارد عمل می‌شویم,

وی ادامه داد: ما در ستاد استان مدیریت حقوقی داریم و اگر به ما اثبات شود که مشکلی درروند امربه‌معروف و نهی از منکر ایجادشده است، دایره حقوقی وارد عمل شده و مشکل را بررسی می‌کند.

,

 

,

ارجاعی با اشاره به اینکه اگر مشکلی برای امربه‌معروف پیش آمد و به ستاد ما عودت شد، عنوان کرد: در ستاد امربه‌معروف استان کمیسیون تشخیص وجود دارد که اگر تشخیص داده شد فرد امربه‌معروف متضرر شده است چه جانی و مالی توسط این ستاد در مراجع قضایی نیز موردحمایت قرار می‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
طی چند سال اخیر حمله به آمران به معروف در کشور توسط اراذل و اوباش موجب ضرب و شتم و حتی شهادت برخی از این عزیزان شده اما به راستی تا کی مشت جواب امر به معروف می‌شود.