لغو پروانه فعالیت بیش از ۲۰ خانه مسافر در منطقه الموت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با  صبح قزوین به نقش موثر خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی در توسعه گردشگری روستایی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی منحصر به فرد مناطق روستایی استان قزوین و خیل عظیم تقاضای گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان جهت اسکان و اقامت در مناطق خوش آب و هوای استان به ویژه منطقه الموت اقدام می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اذعان کرد: بیش از ۵۰ منزل شخصی جامعه محلی در این مناطق تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی متناسب با نیاز و سلایق گردشگران راه اندازی و تجهیز شده که با مجوز رسمی از سوی این اداره کل و به صورت قانونی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند. 

حضرتی اجرای برنامه‌های نظارتی جهت بهبود عملکرد تاسیسات گردشگری را از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خواند.

وی اذعان کرد: در پی بازدیدهای به عمل آمده توسط بازرسین واحد نظارت معاونت گردشگری این اداره کل جهت ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران در مراکز اقامتی و پذیرایی مناطق روستایی و به استناد ماده ۲۰ آیین‌نامه نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری که به موجب آن هر یک از تاسیسات گردشگری که به مدت سه ماه بدون عذر موجه فعالیت نداشته باشند تعطیل و لغو پروانه خواهند شد، مجوز ۲۷ خانه مسافر منطقه الموت به علت عدم فعالیت و خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران لغو و ادامه فعالیت آنها در حوزه گردشگری ممنوع شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: برخورد با تاسیسات گردشگری و واحدهای اقامتی و پذیرایی متخلف در سطح استان با جدیت و حساسیت لازم پیگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: گردشگران و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این مراکز می‌توانند به شماره ۳۳۶۸۵۰۲۴ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به شکایت ایشان رسیدگی و با واحد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
به دنبال بازدیدهای به عمل آمده توسط بازرسین واحد نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین پروانه فعالیت بیش از ۲۰ خانه مسافر در منطقه الموت لغو شد.