بهره برداری از پروژه انتقال آب چشمه سبزپوشان حاجی آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است گفت: از آن جایی که حاجی آباد قطب کشاورزی استان است در دولت تدبیر و امید در این شهرستان زمینه اشتغال روستاییان در حوزه کشاورزی بیش از پیش فراهم شده و ما آمادگی حمایت از طرح های اشتغالزایی را داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

جهانگیری با اشاره به رتبه نخست شهرستان در سال قبل در پرداخت وام های اشتغالزایی، افزود: از کارفرمایان و سرمایه گذاران حوزه کشاورزی حمایت های خوبی انجام و وام های درخواستی آنها در اسرع وقت پرداخت می شود.

,

مهندس ملایی مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛با اشاره به ساماندهی چشمه سبزپوشان، گفت: 30 درصد از حجم آب انتقالی دارای هدر رفت است که مطالعات آن انجام شده و با توجه به شرایط سخت این پروژه ، لوله خریداری شده است و تا پایان امسال این پروژه به اتمام می رسد.

,  هرمز,

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان افزود: قریب به 30 درصد از حجم آب این چشمه هدر‌رفت است و مطالعات این پروژه انجام شده و امیدواریم بتوانیم جهت برون‌رفت از بحران کم‌آبی، طرح‌ها و پروژه‌هایی را به بهره‌برداری برسانیم که در جهت مقابله با بحران کم‌آبی موثر باشد.

,

ملایی تصریح کرد: سد‌ برآفتاب که آبی مناسب و شیرین برای تغذیه دشت‌ها بویژه دشت گنج در این شهرستان دارد و کار کارشناسی آن نیز انجام شده است.

,

وی با اشاره به  عدم بارش نزولات جوی، اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری بارندگی‌ها بسیار ناچیز بوده و باید همه فرهنگ صرفه‌جویی کردن را در دستور کار روزمره زندگی خود قرار دهیم و آن را نهادینه کنیم زیرا با وضعیت‌کنونی، شرایط سختی پیش رو داریم و باید امیدوار به رحمت و نزول آسمانی باشیم.

,

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت‌گلروئیه را ظرفیتی مناسب برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و در جهت عدم مهاجرت روستائیان به شهر است، گفت: این شرکت با فعالیت در حوزه کشت نخیلات، پرورش‌ ماهی خاویار، پرورش‌کبک، پرورش دام سبک و سنگین رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

,

ملایی خاطر نشان کرد: تاکنون برای بیش از 260 نفر اشتغال ایجاد کرده و در فصل برداشت خرما قطعا اشتغال در این شرکت نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت و بزودی مشکلات پیش روی این شرکت در راستای توسعه و ایجاد اشتغالزایی حل خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
فرماندار حاجی آباد از اتمام پروژه انتقال آب چشمه سبز پوشان خبر داد و گفت: 30 درصد از حجم آب انتقالی دارای هدر رفت است برای جلوگیری از هدر رفت آب کار پروژه راسریعتر و تاپایان سال جاری به اتمام می رسانیم.