کاهش کانون های بیماری تب برفکی خلیل آباد در مقایسه با سال 96
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه تعداد کانون های تب برفکی شهرستان خلیل آباد ثبت شده در سال 97 نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در سال گذشته گزارشات متعددی از بیماری تب برفکی در دام سبک و سنگین در سطح شهرستان داشتیم که متأسفانه در واحدهای با تراکم بالا خسارات اقتصادی سنگینی برای دامداران به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری هیچگونه گزارشی از این بیماری به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: علت روند رو به کاهش شیوع تب برفکی در شهرستان اجرای مناسب برنامه های مایه کوبی دام ها، کاهش جابجایی دام و ارتقاء آگاهی دامداران شهرستان است.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آّباد با تأکید بر اینکه بیماری تب برفکی بیماری ویروسی به شدت مسری است، اذعان کرد: در صورت واکسینه شدن دام های حساس، رعایت نکات قرنطینه ای و بهداشتی می توان از بروز تب برفکی پیشگیری کرد.

,

وی در پایان از دامداران خواست ضمن همکاری با واکسیناتور های بخش خصوصی و دولتی در امر پیشگیری از بیماری در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به شماره 57728220 شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: تعداد کانون های تب برفکی شهرستان خلیل آباد ثبت شده در سال 97 نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.