چاه نیمه های افغانستان مانع ورود آب به سیستان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: دولت افغانستان می گوید که خشکسالی های اخیر باعث شده تا نتواند حقابه ایران را بدهد اما ما گفته ایم که این موضوع را قبول نداریم و یکی از عمده دلایل این کار ایجاد چاه نیمه ها توسط کشور افغانستان می باشد.
وی ادامه داد: طبیعی است که ایجاد این چاه نیمه ها در افغانستان یکی از دلایل اصلی نپرداختن حقابه ایران باشد چرا که ابتدا باید این چاه نیمه ها پر شود و سپس مازاد آن به ایران تعلق بگیرد که به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که اشرف غنی و دولت افغانستان حق و حقوق جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخته اند و اشرف غنی این موضوع را به تیمی که به همین منظور تشکیل داده است اعلام کرده و در حال فعالیت هستند تا این اتفاق به طور کامل رخ دهد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: در ایران نیز تیمی با حضور وزیر امور خارجه، وزیر نیرو، وزیر کشور و کارشناسان سازمان محیط زیست تشکیل شده که با قدرت در حال رایزنی و مذاکره هستند تا حقابه ایران بر اساس قرارداد پرداخت شود.
وی تصریح کرد: خشکسالی در افغانستان نباید تاثیر چشمگیری در پرداخت حقوق ایران داشته باشد و باید به همان تناسب حقابه را نهایتاً با درصد کاهش منطقی بدهد اما اینکه به طور کامل از ورود آب جلوگیری کند به هیچ وجه مورد قبول نیست.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
, :,
, :,
]
رئیس کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل عمده عدم ورود آب به سیستان، ایجاد چاه نیمه ها توسط کشور افغانستان است.