آزادگان، مردانی با قلب هایی بزرگ تر از دریا و جسم هایی محکم تر از سنگ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ آزادی نعمتی است که انسان هیچ زمان نتوانسته است مزیت آن را متوجه شود، در یک جنگ میان دو کشور همواره عده ای اسیر می شوند و در جبهه ی دشمن مقابل زندانی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

جنگ هشت ساله ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و اسرای بسیار زیادی از بسیجی ها، پاسداران و ارتشی های ما در دست بعثی ها بودند و به بدترین نوع آزار و اذیت ها با آن ها برخورد می شد.

,

, ,

بسیاری از اسرای ما نام شان در لیست صلیب سرخ نبود تا بازرسان بین المللی از آن ها بازدید کنند و از وضعیت و نحوه برخورد بعثی ها با آن ها مطلع شوند لذا آزار و اذیت های فراوانی را متوجه می شدند.

,

 

,

آزادگان، مردانی با قلب هایی بزرگ تر از دریا

, آزادگان، مردانی با قلب هایی بزرگ تر از دریا,

آزادگان، صبورتر از سنگ و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.

, .,

 

,

امروز روز شادی ملت است، روزی که نه تنها خانواده های آزادگان خوشحال شدند بلکه تمام آزادگان جهان شاد بودند .

,

 

,

آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند.

,

 

,

26 مرداد 69 روز شادی مردم ایران

, 26 مرداد 69 روز شادی مردم ایران,

سال 1369 سالی پر تلاطمی برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز 26 مرداد سال 1369 بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند ، به وطن بازگرداند.

, .,

, ,

روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

,

 

,

اسراى سرافراز ایرانى از چند نقطه مرزى با تشریفات وارد کشور شدند و نخستین واکنش آنان، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود. زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینى(ره) و هم‏چنین بیعت با جانشین خلف وى حضرت آیت ‏الله خامنه ‏اى، از نخستین برنامه ‏ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ایرانى بود.

, .,

 

,

مقام معظم رهبرى درباره آزادگان چنین فرموده ‏اند: «یکى از چیزهایى که شما را، دلهایتان را زنده نگه میداشت، پر امید نگه می‏داشت، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن ‏بزرگوار هم خیلى به یاد اسرا بودند. حال پدرى را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت میشود فهمید.

, .,

, ,

مسأله اسارت طولانى فرزندان این ملت به‏ نوبه خود امتحان دیگرى بود که ملت ما با موفقیت آن‏را به انجام رسانده و اسراى ما همانند ملت ایران، از خود آزادمردى نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازى به وطن بازگشتند.

,

 

,

 شما در دوران اسارت، شرایط سختى را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگى خود به اسلام، امام و انقلاب، موجب افتخار و آبرومندى ملت خود در برابردشمن شدید.

, .,

 

,

ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در 22 مرداد 69 تشکیل شده بود، تبادل حدود 50 هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاههای دیگر برعهده گرفت، با این تفاوت که اسرا آنها نظامی بودند و اسرای ما بیشتر بسیجی و غیرنظامی را شامل می شدند.

, 50 ,

 

,

فرزندان میهن به عشق دیدار پیر جماران، روزهاى سخت هجران را به امید وصال سپرى می کردند و هردم به این امید، روزها را لحظه‏ شمارى می ‏کردند.

,

, ,

آنان در گوشه زندان‏هاى تاریک و وحشتناک دشمن، با پدر پیر خود درددل می کردند و آن پیر فرزانه با عشق پدرى به آنان پاسخ میداد: «فرزند بسیار عزیزم! از نامه دل‏سوزانه شما بسیار متأثر گردیدم. من ناراحتى شما عزیزان در بند را احساس مى‏کنم، شما هم ناراحتى پدرتان را که فرزندان عزیزش دور از وطن هستند، احساس کنید

,

 

,

در تاریخ آمده است بسیاری از آزادگان بعد از آزادی از شدت ناراحتی فراق امام خمینی (ره) به جماران می رفتند و آن جا به یاد امام گریه میکردند و عزا می گرفتن

, در تاریخ آمده است بسیاری از آزادگان بعد از آزادی از شدت ناراحتی فراق امام خمینی (ره) به جماران می رفتند و آن جا به یاد امام گریه میکردند و عزا می گرفتن,

 

,

انتهای پیام/

]
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.