تشدید نظارت دامپزشکی بر نذورات شهروندان در عید قربان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از آماده باش شبکه دامپزشکی خلیل آباد برای عید سعید قربان خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، اکیپ‌های سیار و ثابت شبکه دامپزشکی خلیل آباد به مانند سنوات گذشته اقدام به نظارت بهداشتی از قربانی دام‌ها و نذورات شهروندان می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز خطرات بهداشتی کشتار غیر مجاز و اجرای نظارت شرعی و بهداشتی هر چه بهتر و کنترل بیماری های مشترک دام و انسان شبکه دامپزشکی در کنار خانواده بزرگ دامپزشکی کشور آماده ارائه خدمات رایگان در عید سعید قربان می باشد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی خلیل آباد با بیان اینکه در این روز شبکه دامپزشکی با استقرار 3 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی، نظارت لازم قبل و بعد از کشتار را خواهد داشت، تصریح کرد: امسال نیز چون سنوات گذشته با همکاری شهرداری محترم کشتارگاه دام باز و ارائه دهنده کلیه خدمات به صورت رایگان به خیرین شهرستان است.

,

وی با تاکید بر اینکه در روز عید سعید قربان شاهد اجرای یکی از سنت های حسنه اسلام بنام قربانی هستیم که خدمتی شایسته جهت کمک به فقرا و مستمندان جامعه است، اذعان کرد: ولی متاسفانه شاهد انجام خرافاتی چون مالیدن خون قربانی به خودرو و ساختمان و یا رد شدن از روی خون قربانی هستیم که موجب افزایش خطر انتقال بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت گوشت استحصالی می شود .

,

احمدی در پایان با اشاره به اینکه نظارت‌های اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی در محل قربانی نذورات رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: شهروندان به منظور نظارت بهداشتی از لاشه استحصالی دام قربانی و تایید سلامت نذورات خود در روز عید قربان می‌توانند با برقراری تماس با شماره 57728220  از خدمات و نظارت‌های اکیپ‌های بهداشتی  سیار در محل بهره‌مند شوند.

,

وی ضمن تأکید بر کشتار دام‌ها تحت نظارت بازرسان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی نظارت و بازرسی لازم را انجام می‌دهد تا دام‌های قربانی از سلامت کامل برخوردار بوده و منجر به انتقال بیماری به انسان نشود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: به منظور جلوگیری از بروز خطرات بهداشتی کشتار غیر مجاز و اجرای نظارت شرعی و بهداشتی هر چه بهتر و کنترل بیماری های مشترک دام و انسان شبکه دامپزشکی در کنار خانواده بزرگ دامپزشکی کشور آماده ارائه خدمات رایگان در عید سعید قربان می باشد.