دستگیری ۲ نفر به اتهام تحصیل ۴ میلیارد تومان مال نامشروع
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: در استان یک بسیج همکاری شکل گرفته و دستگاه‌های متولی اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه پاسداران و نیروی انتظامی همه در میدان هستند تا عرصه را بر مفسدان اقتصادی و کسانی که با سودجویی خود، بازار مسلمین را دچار التهاب می‌کنند، تنگ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تعزیرات حکومتی, اطلاعات سپاه پاسداران, نیروی انتظامی, مفسدان اقتصادی ,
 
,

وی اظهار داشت: افراد فرصت طلب بدانند هیچ چیزی از چشم تیزبین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دور نمی‌ماند و دیر یا زود تخلف و جرمشان محرز خواهد شد؛ مگر آنکه خودشان قبل از شناسایی توسط مأمورین کالای خود را طبق اصول قانونی حاکم بر بازار به مردم عرضه کنند.

,

وی بر برخورد با هرگونه گرانفروشی تأکید کرد و اظهار داشت: نباید اجازه داد عده‌ای معدود با انجام کارهای خلاف قانون بر جو روانی حاکم بر شریط روز بیافزایند. یکی از نظارت‌ها بر بازار، ارزیابی نرخ کالاها در بازار است و اگر افرادی کالاهای خود را خارج از سود قانونی مصوب نیز عرضه کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

, گرانفروشی,

رئیس کل دادگستری استان مشارکت مردم در شناسایی و برخورد با محتکران و مفسدین اقتصادی را خواستار شد و بیان داشت: مردم باید یار دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی باشند و هرگونه حرکتی که نشان از ایجاد خلل در بازار دارد را به نهاد متولی به صورت تلفنی، حضوری، کتبی و شفاهی اطلاع دهند.

,

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شناسایی و دستگیری یکی از کارمندان بخش دولتی و گفت: با پیگیری‌های دقیق اطلاعاتی کارمند خاطی در یکی از ادارات دولتی به اتهام اخذ رشوه شناسایی و دستگیر شد و تا کنون بیش از ۵ میلیارد ریال اخذ شده از این کارمند خاطی ثبت شده است.

,

حبیبی به دستگیری دو نفر به اتهام تحصیل ۴۰ میلیارد ریال مال نامشروع از طریق توزیع خارج از شبکه آرد دولتی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان ابرکوه، دو نفر که به طرق مختلف اقدام به توزیع و فروش آردهای سهمیه‌ای مخصوص نانوایی‌ها مبادرت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

,

وی یادآور شد: در این پرونده بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تحصیل مال نامشروع صورت گرفته که تحقیق راجع به سایر ابعاد آن ادامه دارد.

, تحصیل مال نامشروع ,
منبع: میزان
, منبع: میزان]
رئیس کل دادگستری استان یزد از دستگیری دو نفر به اتهام تحصیل ۴۰ میلیارد ریال مال نامشروع از طریق توزیع خارج از شبکه آرد دولتی خبر داد.