سال آینده میزان سطح زیر کشت چغندرقند کشور به 30 هزار هکتار می رسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، علیرضا یزدانی، بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته فنی چغندر قند استان اردبیل اظهار داشت: توسعه صنعت چغندر قند کشور یک مسئله بسیار حائز اهمیت است و در سال زارعی گذشته و امسال توانستیم سطح کشت این محصول را به 17 هزار هکتار برسانیم و با تلاش‌های انجام یافته سال آینده میزان سطح زیرکشت این محصول به 30 هزار هکتار خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی گفت: کشت پائیزه چغندر قند در ۱۱ استان کشور اجرا می‌شود که این مسئله نقطه عطفی برای توسعه حوزه کشاورزی در کشور است.

, .,

یزدانی تصریح کرد: پرداخت 50 درصد یارانه برای تامین بذر نیز با حمایت‌های همه‌جانبه از چغندرکاران در دستور کار قرار گرفته و بسته‌های حمایتی برای کشت پائیزه این محصول توسط دولت ارائه می‌شود که تمامی این موارد نقش شایانی در توسعه بخش کشاورزی دارد.

,

وی اظهار کرد: باید حمایت‌های همه‌جانبه برای توسعه کشت این محصول انجام شود و  دستگاه‌ها و امکانات لازم در این زمینه تامین شود تا بتوانیم چغندرکاران را با برخورداری از آخرین تکنولوژی‌ها به بالاترین سطح مکانیزاسیون برسانیم و مشکلات و موانع پیش رو از سر راه برداریم.

,

انتهای پیام/

]
مشاور وزیر و مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال آینده میزان سطح زیرکشت محصول چغندرقند به 30 هزار هکتار خواهد رسید.