مریوان آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه گذاران را دارد/ وعده پیگیری تخصیص اعتبارات ملی به جشنواره تئاتر مریوان/ حضور 5 کشور خارجی در جشنواره سیزدهم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  محمدرضا واعظ مهدوی معاون نوبخت روز شنبه(10 شهریورماه) در آیین آغاز بکار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: مردم مریوان حماسه های خونباری برای دفاع از این مرز و بوم داشتند و امروز هم برای حمایت از آیین ها و فرهنگ کشور در صحنه حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


وی با بیان اینکه ما به هنر نیاز داریم، افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند ذهن ها را از آلام و گرفتاری هایی که این روزها با آن دست به گریبان هستیم، دور کند.

,
,



معاون امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: هنر و فرهنگ بویژه تئاتر باید دردها و آلام مردم را بیان کند کما اینکه در کنار آن، شادی و سرور را به شهروندان هدیه می دهد.

,
,
,





مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه 527 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: پس از بررسی، 87 طرح و ایده در بخش مسابقه و 15 اثر در بخش سنتی و آیینی به مرحله بازبینی ارسال شد.

,
,
, ,
,
,



جلال قلعه شاخانی از حضور گروه هایی از پنج کشور فرانسه، اسپانیا، ارمنستان، عراق و آذربایجان در این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: در نهایت 20 اثر در بخش مسابقه و چهار اثر هم در بخش سنتی و آیینی برای رقابت پذیرفته شدند.

,
,
,



وی با بیان اینکه بخش کودک و نوجوان، مرور و خارجی در رقابت ها حضور ندارند و صرفا به اجرا می پردازند، اضافه کرد: 39 گروه نمایشی 125 اجرا خواهند داشت که 112 اجرای آن در مریوان خواهد بود.

,
,
,



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: برای نخستین بار شاهد اجراهایی از هنرمندان این جشنواره در سنندج، سقز و سروآباد هم به صورت همزمان خواهیم بود.

,
,
,



قلعه شاخانی با بیان اینکه از 10 گروه برگزیده و معرفی شده توسط داوران در طول سال برای اجرا در مریوان حمایت می شود، یادآور شد: هر ماه یکی از این 10 گروه می تواند در مریوان اجرا داشته باشد تا فرایند و روند جشنواره در طول سال ادامه داشته باشد.

,
,
,



فرماندار مریوان هم در این آیین با اشاره به اینکه از سرمایه و سرمایه گذار حمایت می کنیم، گفت: این شهرستان امنیت پایدار دارد و هیچ مشکلی بویژه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف نداریم.

,
,
,





محمد شفیعی اظهار داشت: امیدواریم ردیف اعتبار ملی برای جشنواره تئاتر مریوان تخصیص یابد تا نیازی به بهره گیری از اعتبارات شهرستانی نباشد.

,
,
, ,
,
,



وی افزود: شهادت 11 مرزبان در حادثه تروریستی چندی پیش و جانباختن چهار محیطبان و فعال زیست محیطی در آتش سوزی هفته گذشته باعث شد برخلاف سال های گذشته کارناوال شادی جشنواره تئاتر مریوان برگزار نشود.

,
,
,



گفتنی است سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از 10 تا 14 شهریور در مریوان برگزار می شود.

,
,
,

 

,












































































,
,









































































, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,
, ,

 

,

انتهای پیام/

]
معاون امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: به منظور تخصیص اعتبار ملی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پیگیری های لازم را انجام می دهیم.