حمایت از نوشت افزار ایرانی با دست رد دانش آموزان به برندهای خارجی/توزیع ۳۰ هزار دفترچه مزین به تمثال شهدا در اراک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ همزمان با فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بازار خرید لوازم التحریر نیز حال و هوای خاصی به خود گرفته و داغ می شود، در این بین نیز خانواده ها به دنبال اجناسی با کیفیت مطلوب و هزینه ای متناسب هستند که این خود بر تب و تاب بازار خرید لوازم تحریر می افزاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

لوازم التحریر ایرانی و اسلامی چند سالی است که جای خود را در بازار پیدا کرده و هرساله متقاضیان خود را جلب می کند، کالاهای باکیفیت و زیبایی که به مراتب از اجناس وارداتی و بی کیفیت خارجی بهتر بوده و در صورت حمایت از سمت مصرف کننده، می تواند گوی رقابت را از کالاهای خارجی بگیرد.

,

حمایت مصرف کننده از نوشت افزار ایرانی مهمترین عامل فرهنگ سازی است

,

وحید جلائی، مدیر مسئول مؤسسه سفیران طلائیه اراک و مجری تولید و فروش لوازم التحریر ایرانی - اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در این حوزه گفت: متأسفانه هرساله مبالغ بسیار هنگفتی برای واردات لوازم التحریر و نوشت افزار از خارج هزینه می شود که علاوه بر خروج ارز از کشور، به تبع آن فرهنگ بیگانه نیز وارد می شود.

, دیار آفتاب,

وی افزود: شخصیت های کارتونی و عروسکی طراحی شده روی این اجناس، باعث فراموشی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما شده اند، به طوری که دانش آموزان به جای اینکه اسطوره های ملی و دینی خود را بشناسند، شیفته اسطوره های خیالی و عروسکی بیگانه شده اند که رفع این معضل نیاز به فرهنگ سازی از سمت تمامی ارگان های مرتبط دارد.

,

, ,

جلائی حمایت مردم و مصرف کننده از نوشت افزار ایرانی را مهمترین عامل فرهنگ سازی در این خصوص دانست و افزود: در حوزه طراحی و تولید نوشت افزار ایرانی - اسلامی ۵ سال است که به طور جدی حرکت هایی آغاز شده که البته نواقصی هم دارد. اگر مردم با خرید و معرفی این محصولات، از این اجناس حمایت کنند، عرضه و تقاضا بیشتر شده درنتیجه کیفیت بالاتر رفته و هزینه ها کاهش می یابد.

,

وی با اشاره به اینکه حمایت مصرف کنندگان از نوشت افزار ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است بیان کرد: لازم است در این راستا ارگان های مرتبط با این حوزه نظیر صداوسیما، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی تلاش خود را در جهت آگاهی و ترغیب و تشویق مردم به خرید محصولات ایرانی مضاعف کنند.

,

واردات لوازم التحریر خروج سالیانه ۱۵۶ هزارمیلیارد تومان ارز از کشور را به همراه دارد

,

جلائی با تاکید بر اینکه خرید محصولات و لوازم التحریر ایرانی - اسلامی اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارد اظهار کرد: رونق این بخش از خروج سالیانه ۱۵۶ هزارمیلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری می کند.

,

وی ادامه داد: با حمایت مردم اگر این مبلغ و حتی بسیار کمتر از آن صرف تولید کالاهای ایرانی شود، اشتغال پایدار را به همراه داردکه همه مردم از آن منتفع می شوند.

,

 

,

, ,

جلائی هدف از تولید و فروش نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی را آشنایی و شناساندن شخصیت های علمی و دینی و تاریخی ایران خواند و افزود: کشور ایران با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ ساله دارای شخصیت های برجسته علمی، دینی، تاریخی و ادبی است که لازم است به دانش آموزان شناسانده شود و یکی از این راه ها، طراحی تصاویرشان در قالب نوشت افزارهاست.

,

وی با طرح این سوال که چرا دانش آموزان به سراغ شخصیت های غیرواقعی و کارتونی بیگانه نظیر مرد عنکبوتی و بن تن و باب اسفنجی می روند، درصورتی که ایران پر از اسطوره های ملی-مذهبی نظیر شهدا و شخصیت های کارتونی جذاب نظیر کلاه قرمزی است؟ نیاز است در قالب طراحی های زیبا و جذاب این شخصیت ها را به دانش آموزان بیشتر بشناسانیم.

,

, ,

حمایت از نوشت افزار ایرانی با دست رد دانش آموزان به برندهای خارجی

,

مدیر مسئول موسسه سفیران طلائیه، استقبال مردم از خرید نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی را مطلوب دانست و اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مردم از لوازم تحریر ایرانی-اسلامی هر ساله بهتر می شود و اغلب مردم از کیفیت و طراحی و ظاهر اجناس راضی هستند ولی هنوز آنطور که باید استقبال و حمایت صورت بگیرد، نگرفته که این ملزوم فرهنگ سازی و ترغیب مردم به خرید این اجناس است.

,

توزیع ۳۰ هزار دفترچه مزین به تمثال شهدای در اراک

,

جلائی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی شهدای استان مرکزی و شهر اراک، تعداد ۳۰ هزار دفترچه که مزین به تمثال ۱۵ شهید شاخص دفاع مقدس و مدافع حرم است به طور کاملا خودجوش تهیه شده که به زودی توزیع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر مسئول موسسه سفیران طلائیه، با اشاره به اینکه حمایت از نوشت افزار ایرانی با دست رد دانش آموزان به برندهای خارجی حاصل می شود گفت: خوشبختانه استقبال مردم از لوازم تحریر ایرانی-اسلامی هر ساله بهتر می شود و اغلب مردم از کیفیت و طراحی و ظاهر اجناس راضی هستند.