15هزار تن انواع انگور از تاکستان های مشگین شهر برداشت می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، اسماعیل شیخ الاسلامی بعد از ظهر  امروز در بازدید از تاکستان های مشکین شهر اظهار داشت: امسال برغم سرمازدگی گسترده باغ ها و تاکستان های منطقه، وضعیت تولید محصول انگور تقریبا رضایت بخش می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, .,

وی گفت: میانگین عملکرد محصول انگور در هر هکتار 12 تن می باشد که امسال این رقم اندکی کاهش یافته است.

, .,

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر اظهار داشت: بیش از 2 هزار هکتار از باغ های این شهرستان را تاکستان های انگور تشکیل می دهد و پیش بینی می شود امسال حدود 15 هزار تن انواع انگور از تاکستان های منطقه استحصال شود.

, .,

شیخ الاسلامی گفت: 16 رقم انگور از جمله شاهانی ، صاحبی ، خلیلی ، یاقوتی ، نورس ، آلدرق ، گلین بارماقی ، رسمی و سلطانی در این شهرستان عمل آوری می شود که انگور کشمشی بی دانه مشگین شهر شهرت ملی دارد و 90 درصد تاکستان های شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

, .,

وی افزود: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی مشگین شهر و قرار گرفتن تاکستان ‌های این شهرستان در ارتفاع هزار و 500 متری از سطح دریا ، اختلاف محسوس دمای شب و روز و سیلیس‌ دار بودن نوع خاک منطقه ، انگور تولیدی در مشگین شهر رنگ ، طعم و تردی ویژه ‌ای دارد.

, .,

شیخ الاسلامی بیان کرد: در سال های اخیر با هدف توسعه تاکستان های منطقه مدیریت جهاد کشاورزی مشگین شهر اقدامات مختلف آموزشی و ترویجی در باغ های انگور انجام داده و با ارائه راهکارهای مختلف پرورش انگور و شیوه های نوین عمل آوری این محصول یاریگر کشاورزان بوده است.

, .,

وی گفت: با هدف افزایش بهره وری در چند سال اخیر استفاده از روش روسیمی در تاکستان های منطقه رواج یافته و حدود 15 درصد از تاکستان های شهرستان رو سیمی شده است.

, 15 , .,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 15 هزار تن انواع انگور از تاکستان های منطقه استحصال شود.