افزایش ۱۲۵ درصدی کشف مواد مخدر در اردبیل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سبلان‌ما،سرهنگ محمد خیرخواه بشر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش کشف مواد مخدر در استان اردبیل  خبر دادو گفت: کشفیات مواد مخدر در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل  125 درصد افزایش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: مجموع  انواع مواد مخدر کشف شده در سال قبل به میزان 489 کیلوگرم بود که این میزان در مدت مشابه امسال به یک تن و 102 کیلو رسیده است.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از برخورد بقاطع پلیس با توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدرخبر دادو اظهار داشت:  در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دستگیری توزیع کنندگان انواع مواد مخدر 69 درصد، دستگیری معتادان 175 درصد و نگهدارنده های مواد مخدر 31درصد در استان افزایش داشته است.

,

وی اضافه کرد: امسال میزان کشف هرویین 54 درصد، تریاک 154 درصد، حشیش 2 هزار و 163 درصد، شیشه 44 درصد و سایر موارد 21 درصد افزایش داشته است.

,

خیرخواه بشر تصریح کرد: متاسفانه طی امسال استفاده از مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و نیمه صنعتی مانند هروئین در استان اردبیل  افزایش یافته است ؛ در حال حاضر بیش از 50 درصد معتادان کشور مواد مخدرصنعتی استفاده می کنند.

,

وی با اشاره به افزایش آمار سرقت  صورت گرفته توسط معتادان در استان اردبیل، گفت: متاسفانه 70 درصد سرقت ها نیز توسط معتادان اتفاق می افتد.

,

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل خاطر نشان کرد: پیش از این سرقت در استان اردبیل در رتبه ششم جرایم قرار داشت داشت که هم اکنون به رتبه دوم رسیده است.

,

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است ، بیان داشت:  تنها با همکاری مردم و دستگاهها می توان بر مشکل مواد مخدر در جامعه غلبه کرد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت:کشفیات مواد مخدر در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 125 درصد افزایش دارد.