حمله موشکی به زیرساخت های شهر «لاذقیه» سوریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون دولتی سوریه از حمله موشکی به زیرساخت های ارتش این کشور در شهر «لاذقیه» خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
شایان ذکر است که پرتاب این موشکها از مبداء ناشناس و با هدف تخریب زیرساختهای صنعتی ارتش سوریه در لاذقیه صورت گرفته است.
,
 
,
یک مقام آگاه در بخش امنیتی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پدافند هوایی سوریه با این موشکها مقابله و آنها را دفع کرد.
,
 
,
این منبع آگاه افزود: «این سامانه های پدافند هوایی با حمله هوایی علیه لاذقیه مقابله کردند. به احتمال بسیار زیاد این حمله هوایی توسط پهپاد و موشک اجرا شد».
,
 
,
این در حالی است که یک منبع آگاه در ارتش سوریه می گوید که این موشکها از سوی پهپادهای مسلح شلیک شده اند و حمله هوایی در کار نبوده است.
,
 
,
طبق گفته یک منبع آگاه در ارتش سوریه، این راکتها از جانب دریای مدیترانه شلیک شده اند.
,
 
,
وقوع چندین انفجار در شهر «بانیاس» در جنوب لاذقیه گزارش شده است و در پی انفجارها، این مناطق با قطع برق مواجه شدند.
,
 
,
برخی گزارشها، رژیم صهیونیستی را مسئول این حملات می دانند و برخی دیگر انگشت اتهام را به سوی معارضان سوری نشانه می گیرند. گفتنی است که رژیم صهونیستی پیش از این به حمله به لاذقیه متهم شده بود.
,
 
,
همچنین در بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه آمده است: هواپیماهای دشمن صهیونیستی ساعت ۹.۳۰ دقیقه شب دوشنبه چند موشک از حریم هوایی لبنان به سمت موسسه صنایع تحقیقاتی و فناوری واقع در استان لاذقیه شلیک کردند که منجبر به وارد آمدن خسارت هایی و همچنین شهادت دو نفر شد که در محل حضور داشتند.
,
 
,
لازم به ذکر است که این حمله در پی توافق ترکیه و روسیه بر سر ایجاد یک منطقه عاری از سلاح در استان ادلب صورت می گیرد؛ منطقه ای که آخرین پناهگاه معارضان سوری و گروههای وابسته به القاعده در سوریه به شمار می رود.
]
رسانه های دولتی سوریه از حمله موشکی به مواضعی در شهر «لاذقیه» سوریه خبر می دهند.