رئیس جمهور سابق آرژانتین رسما به فساد متهم شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستینا کریچنر، رییس جمهور سابق آرژانتین به دریافت ده‌ها میلیون دلار رشوه در رسوایی "دفترهای فساد" که سران تجاری و سیاسی آرژانتین را گرفتار کرده، متهم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کریچنر به عنوان یک سناتور از امتیاز مصونیت از بازداشت برخوردار است اما می‌توان وی را تحت پیگرد قانونی قرار داد.
,
 
,
اگر این معافیت لغو نشود که احتمال آن بسیار بعید است، حتی اگر کریچنر گناهکار هم شناخته شود مقامات آرژانتین نمی‌توانند وی را زندانی کنند.
,
 
,
با این حال ماه گذشته سنای آرژانتین به لغو موقتی مصونیت از مجازات کریچنر رای داد تا بازرسان بتوانند سه خانه لوکس وی را جستو جو و بررسی کنند. کریچنر به رهبری یک انجمن غیر قانونی متهم شده است. وی تاکنون دو بار از سوی کلودیو بونادیو، قاضی ارشد این پرونده برای بازجویی احضار شده و قرار است امروز (سه‌شنبه) مجددا برای پاسخگویی به سوالات حاضر شود.
,
 
,
کریچنر در جریان نخستین بازجویی کاملا از پاسخ دادن به سوالات بونادیو امتناع کرد و در عوض از حق خود برای ارائه یک بیانیه کتبی استفاده کرد.
,
 
,
کریچنر 65 ساله و همسر نستور کریچنر که فوت شده هر دو به قبول میلیون‌ها دلار رشوه از تجار در ازای ارائه قراردادهای دولتی متهم هستند.
,
 
,
نام بیش از 12 تن از مقامات سابق دولت و 30 تن از تجار بنام آرژانتین در این پرونده مطرح شده است.
,
 
,
کریچنر در آخرین بازجویی خود هرگونه ارتکاب جرم یا دست داشتن در هر فعالیت غیرقانونی را به شدت رد و انکار کرد.
,
 
,
انتهای پیام
]
همزمان با درخواست یکی از قضات آرژانتینی برای رفع مصونیت از مجازات کریستینا کریچنر به منظور ممکن ساختن بازداشت وی، این رییس جمهور سابق به فساد متهم شد.