کاهش ۱۴ درصدی تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری تا کنون
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یوسف نحفی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با اقداماتی که امسال انجام شده است سعی کردیم همگرایی، همدلی و وحدت بین مسئولین ایجاد نموده و همچنین با ایجاد موج رسانه ای برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم کاهش تلفات وحوادث را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی گفت : همچنین اقدامات جهادی و زودبازه با حضور پلیس در جاده ها  و اقدامات فرهنگی پلیس باعث کاهش آمار تصادفات را داشته ایم.

,

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به آمار تصادفات ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و  افزود: سال گذشته  ۳۰۱ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند وامسال نیز ۲۶۰ نفر که ۱۴ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

,

نجفی ادامه داد: تعداد مجروحین در سال گذشته ۱۹۰۴ نفر اعلام و در ۵ ماهه ابتدای امسال ۱۸۶۰ نفر مجروح بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته است.

,

وی اذعان داشت: در تابستان امسال با طرح ترافیکی که در ماه های تیر و مرداد و ۲۵ روز شهریور ایجاد شد نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته است و  تعداد کشته ها در سال گذشته ۱۷۰ نفر و درابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ نفر اعلام شده است.

,

نجفی تعداد مجروحین را در سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال جاری به یک هزار و ۷۱ نفر رسیده است.

,

وی  بیشترین حوادثی که در شمال استان رخ داده است را در اثر واژگونی و انحراف از جاده عنوان کرد و ابراز داشت: ۵۶ درصد از تمامی تصادفاتی که  منجر به فوت و جراحت شده اند مربوط به واژگونی و انحراف از جاده می باشد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان همچنین خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز را علت واژگونی اعلام کرد.

,

نجفی تصریح کرد: براساس آمار ترددها در جاده های شمال استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ درصد افزایش یافته است که در سال گذشته ۵۳ میلیون و ۳۱ هزار تردد و امسال ۵۴ میلیون و ۱۰۸ هزار تردد اعلام که بر همین اساس آمار تلفات نیز کاهش یافته است.

,

وی برای اطلاع همگان به تعریف سرعت مطمئنه پرداخت و عنوان کرد:  در قانون سقف سرعت مطمئنه تعیین نشده است و سرعتی که در اختیار راننده است یعنی با سرعتی که بتوان خودرو را به موقع کنترل کرد و منجر به حادثه نشود.

,

نجفی تاکید کرد: اگر در استان کرمان سرعت ها مهار شود حوادث هم کمتر رخ خواهند داد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان بیان کرد: در شمال استان بالغ بر ۱۱۰ دوربین کنترل غیر محسوس در جاده های استان نصب شده است.

,

وی گفت: این دوربین ها سرعت های لحظه ای و حتی سرعت های متوسط را نیز ثبت و ضبط کرده و اطلاعات آن به پلیس راهور کشور منتقل می شود و مستقیم از آنجا جریمه ها صادر خواهند شد.

,

نجفی عنوان کرد:  ۲۳ درصد تصادفات جاده ای در شش ماهه ابتدای سال مربوط به موتورسیکلت ها می باشد که منجر به فوت ۴۵ نفر ومجروحیت ۵۲۴ نفر شده است.

,

وی با بیان اینکه ۶ درصد از تصادفات مربوط به عابرین پیاده بوده است، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ نفر کشته و ۱۱۵ نفر نیز مجروح شده اند.

,

نجفی بیشترین حوادث رخ داده را بین ساعات ۱۶ الی ۲۴ بعدازظهر اعلام کرد و گفت : علت آن می تواند محدودیت دید و یا تردد بیش از اندازه باشد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان به محورهایی که بیشترین تصادفات را داشته اشاره کرد و افزود: در ۵ ماه و ۲۵ روز ابتدای سال جاری محور کرمان ـ ماهان و بم بیشترین آمار فوتی را داشته و ۱۳۹ نفر مجروح نیز اعلام شده است.

,

وی همچنین  محورهای  کرمان ـ سیرجان، باغین ـ رفسنجان را نیز از محورهای پر حادثه اعلام کرد و اذعان داشت: محور انار ـ رفسنجان ۹ نفر کشته و ۵۷ نفر مجروح ، بزرگراه هفت باغ ۹ نفر کشته و ۶۶ نفر مجروح ، محور راور ـ دیهوک ۹ نفر کشته و ۴ نفر مجروح اعلام شده است.

,

نجفی با بیان اینکه  از ابتدای امسال تاکنون برای برخورد با سرعت غیر مجاز ۲۴۵ هزار و ۶۶۴ فقره جریمه صادر شده است ، عنوان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۸۰ فقره بوده که ۶ درصد امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

وی سرعت غیر مجاز را در جاده های دو طرفه  از اهم تخلفات اعلام کرد و ادامه داد: درابتدای سال جاری ۸ هزار و ۷۷ فقره جریمه صادر گردیده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

,

نجفی سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ را ۶ هزار و ۹۱۱ برخورد اعلام کرد که ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان همچنین ۶ هزار و ۷۶۷ فقره تخلف را مربوط به تلفن همراه اعلام کرد که ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

وی همچنین خودروهایی که علاوه بر جریمه توقیف شده اند را ۲ هزار و ۵۸۱ دستگاه عنوان کرد و تصریح کرد: ۲۸۴ دستگاه به دلیل خلاقی بالای یک میلیون تومان نیز توقیف شده اند.

,

نجفی بیان کرد: در ایام عزاداری و  تعطیلات به علت تردد بیشتر تجربه سال های قبل نشان داده که بسیاری از عزاداران سرنشین بالای کامیونت سوار می کنند که خلاف قانون بوده و بسیار مخاطره آمیز است ، توصیه می شود که اکیدا از سوار کردن سرنشین در قسمت بار خودرو جلوگیری شود.

,

وی در پایان شماره تماس ۱۱۰ را برای حادثه و تخلف رانندگان ضروری دانست و سامانه ۱۹۷ را برای انتقادات، پیشنهادات و قدردانی از پلیس عنوان کرد.

,

انتهای پیام/م

]
یوسف نجفی گفت: سال گذشته ۳۰۱ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند وامسال نیز ۲۶۰ نفر کشته و ۱۸۶۰ نفر مجروح که ۱۴ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.