هدیه عجیب رهبر کره‌شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد: ۲ تن قارچ که هدیه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است به پایگاه هوایی سئول رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس این بیانیه، این قارچ‌های خوراکی که بوی تند و مخصوصی دارند و در بین قارچ‌های خوراکی گرانقیمت‌ترین محسوب می‌شوند، بین حدود ۴۰۰۰ سکنه سالخورده کره‌جنوبی که حین جنگ کره از خانواده‌هایشان جدا شدند، تقسیم خواهد شد.

,

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز از سفر دو روزه به پیونگ‌یانگ بازگشت. سفر مون جائه این به پیونگ‌یانگ سومین نشست میان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و رهبر کره‌شمالی در بحبوحه مذاکرات بر سر شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

,

در دور اخیر گفت‌وگوها، کیم به امحای یک سایت آزمایش موتور موشک در کره‌شمالی متعهد شد. طرفین همچنین به چندین توافق در حوزه‌های نظامی شامل خاتمه رزمایش‌های توپخانه‌ای و توقف پرواز جنگنده‌ها در نزدیکی منطقه غیر نظامی شده میان دو کشور دست یافتند.

,

 

,

منبع:ایسنا

]
رهبر کره‌شمالی پس از دیدار با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در پیونگ‌یانگ به او ۲ تن قارچ گرانقیمت ویژه موسوم به "قارچ کاج" هدیه داد.