ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار نفر در مناطق روستایی اردبیل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، آرام حلیم صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال روستایی در اردبیل اظهار داشت: در زمینه اشتغال پایدار روستایی سهم استان اردبیل یک هزار و 239 میلیارد ریال تعیین شده که بیش از 7 هزار و 139 طرح برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که بررسی‌های لازم برای ارائه تسهیلات به این طرح‌ها انجام و به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی بیان کرد: از طرح‌هایی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون یک هزار و 200 طرح با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 238 نفر در کمیته فنی استان و از این تعداد نیز 468 طرح با 955 میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک هزار و 587 نفر در بانک‌های عامل استان مصوب شده‌‌اند.

,

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل سود این تسهیلات بانکی را 4 درصد در مناطق مرزی برشمرد و گفت: در مناطق غیرمرزی نیز ایین تسهیلات با 6 درصد و در مناطق و نواحی صنعتی با 10 درصد به سرمایه‌گذاران و متقاضیان ارائه می‌شود که انتظار می‌رود با اجرای صحیح این طرح بتوانیم شاهد توسعه اشتغال در مناطق روستایی استان باشیم.

,

حلیم از تجهیز دهیاری‌های استان به ماشین‌آلات مورد نیاز در روستاها خبر داد و افزود: با صرف 900 میلیارد ریال تعداد 101 دستگاه ماشین‌آلات مختلف از سال 92 تا 96 برای دهیاری‌ها خریداری شده و در اختیار آنها قرار گرفته است که امسال نیز برنامه‌ریزی شده تا 12 دستگاه از این ماشین‌آلات در راستای تجهیز دهیاری‌ها تامین شود.

,

وی تامین و تقویت زیرساخت‌های روستاها را از مهمترین برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در دولت یازدهم ما شاهد احداث 122 کیلومتر راه روستایی، بهره‌مندی 73 درصدی روستاها از آب آشامیدنی و بهره‌مندی 470 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بودیم که تلاش‌ها در راستای توسعه خدمات‌رسانی‌ها و افزایش زیرساخت‌ها در این مناطق ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: ۴۶۸ طرح با ۹۵۵ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۵۸۷ نفر در روستاهای استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.