مجموع نذورات اهدایی به حسینیه اعظم زنجان بیش از ۴.۵ میلیارد تومان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد غم‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تشکر از مردم پایتخت شور و شعور حسینی، زنجان و شهرهای مختلف این کشور علوی در همراهی با برنامه های حسینیه اعظم، تعداد گوسفندان زنده اهدا شده توسط مردم به این مکان مقدس را 3 هزار و 510 راس عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: تعداد گوسفندان اهدا شده بصورت نقدی نیز ک هزار و 833 راس بود و یک هزار و 530 راس گاو و گوسفند هم در مسیر دسته عزاداری این مسجد ذبح شده است.

,

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: جمع گوسفندان نذری اهدا شده در محرم سال‌جاری به این حسینیه 6 هزار و 873 راس بوده است.

,

غم پرور خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است پول گوسفند بر مبنای میانگین 5 میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان محاسبه شده است.

,

وی ضمن تشریح محل هزینه کرد نذورات مردمی افزود:امور عمرانی، فرهنگی، برگزاری مراسمات در طول سال، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های نگهداری از جمله مهمترین موارد هزینه‌کرد این نذورات به شمار می‌رود.

,

گفتنی است،مسجد حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران شناخته شده است.

,

 ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل منحصر به فرد بودن این برنامه و آستان مقدس و صد البته توجهات خاصه حضرت سید الشهداء (ع) به این مکان مذهبی است که شهرت و آوازه آن را به برکت معنویت خاص این مسجد و اعتقاد قلبی ارادتمندان حضرت امام حسین (ع) جهانی کرده است.

,

 این دسته عظیم عزاداری که از آن به عنوان بزرگترین تجمع عزاداران حضرت سید الشهداء (ع) در ایران نام برده می شود، به نام و یاد برادر بزرگوار و علمدار آن حضرت یعنی حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روزی که در تقویم سوگواری محرم زنجان به «یوم الابوالفضل و یوم العباس» معروف است، به حرکت در می آید و هزاران قربانی به یاد دستان بریده آن بزرگوار در مسیر دسته حسینیه ذبح یا به مسجد اهداء می شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع وجوه نذورات نقدی و فروش احشام حسینیه اعظم زنجان در دهه اول محرم سال‌ جاری ۴ میلیارد و پانصد و شصت و سه میلیون تومان است.