آبرسانی با تانکر به 148 قشلاق عشایرنشین استان اردبیل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، معرفت آذری امروز در جلسه شورای عشایری خلخال با اشاره به مشکلات آب شرب عشایر استان اردبیل، اظهار داشت: متاسفانه 148 قشلاق عشایر نشین این استان فاقد تاسیسات آبرسانی ثابت است و عشایر با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی علت کمبود آب در مناطق روستایی و عشایر نشین منطقه را ناشی از کاهش دبی آب چشمه ها و منابع تامین کننده آب های سطحی بدلیل کاهش نزولات آسمانی و ادامه خشکسالی دانست و گفت: در حال حاضر تامین آب شرب سالم و بهداشتی این قشلاات از طریق استفاده از تانکرهای آبرسانی سیار صورت می گیرد.

,

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: با خریداری هشت دستگاه تانکر آبرسانی امکانات خودرویی آبرسانی به مناطق عشایر نشین استان اردبیل افزایش یافته است.

,

او اظهار داشت: امسال در کنار  آبرسانی سیار در قشلاقات منطقه ، بطری های آب معدنی رایگان نیز به عشایر  داده می شود.

,

آذری با بیان اینکه امسال 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی به شهرستان خلخال  تخصیص یافته است، گفت:  بزودی طرح تامین آب شرب 23 روستای از سد بفراجرد اجرا  خواهد شد.

,

وی با اشاره به اجرای برنامه زمان بندی کوچ عشایر و بازگشت به قشلاقات منطقه در مهرماه امسال، اظهار داشت: بازگشت عشایز استان اردبیل به قشلاقات تا دهم مهرماه  به پایان می رسد.

,

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از  ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مجریان طرح های اقتصادی عشایری خبر دادو گفت: حداقل این تسهیلات 50 میلیون ریال است و در صورت اجرای طرح های پرواربندی از سوی جمعیت عشایر سقف آن تا 200 میلیون ریال به ازای هر خانواده عشایری قابل افزایش است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: 148 قشلاق عشایر نشین این استان فاقد تاسیسات آبرسانی ثابت است و آبرسانی به این مناطق از طریق تانکرهای آبرسانی سیار صورت می گیرد.