نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد تنش در جامعه زیاد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان عین القضاتی کارشناس رسانه در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی بر بازار ارز و خودرو و کالا گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی کانال ها شبانه اقدام به نرخ گذاری در حوزه ارز داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عین القضاتی اظهار کرد: متاسفانه شاهد بودیم که نرخ‌های اعلام شده توسط دلالان در شبکه های اجتماعی بر روی قیمت‌ها و عموم مردم بسیار موثر واقع شده است و التهاباتی را در بازار ایجاد کرده اند.

,

وی ادامه داد: این شبکه ها به دلیل غیر رسمی بوده و سرعت بالایی که در انتقال اطلاع دارند و از طرف دیگر به دلیل دسترسی عموم مردم، این شبکه ها تاثیر خودشان را گذاشته و دلالان را به خواسته شخصی می رساند.

,

عین القضاتی در خصوص راهکار جلوگیری از شایعه ها در شبکه اجتماعی عنوان کرد: دولت و رسانه ها باید با همکاری یکدیگر با این موضوع برخورد کنند. دولت باید برای خود سخنگو های رسمی اعلام و روزانه با پیگیری مسئله موضع گیری کرده و اخبار کذب را خنثی کند زیرا تاثیراتی که این موضوع بر روان جامعه و بازار می گذارد قابل توجه است.

,

وی ادامه داد: قوه قضاییه نیز با ورود به این مسئله عاملین این سایت ها و خبرگزای ها را شناسایی کرده و با آن ها برخورد قاطع کند، زیرا تشویش اذهان عمومی جرم محسوب می شود.

,

این کارشناس شبکه های اجتماعی با تاکید بر فرهنگ سازی به عنوان یک اصل موثر بر این مسئله اظهارکرد: رسانه ها به دولت کمک کنند و سرعت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را افزایش دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه مقابله با این شبکه ها به صورت تک بعدی جواب نمی دهد خاطرنشان کرد: لازم است در این خصوص یک عزم ملی

,

متاسفانه در حال حاضر رسانه ها از ظرفیت و سرعت عمل خود استفاده نمی‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس رسانه با اشاره به اینکه نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد تنش در جامعه زیاد است گفت: این موضوع در التهابات بازار ارز و خودرو به خوبی نمایان بود.