کور سوی امید ورزشکاران برای تکمیل دهکده فراموش شده المپیک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، یکی از صدها پروژه ناتمام کرمانشاه همین دهکده المپیک است که حالا با گذشت ۱۳ سال از کلنگ زنی پیشرفت چندانی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

پروژه ای که با نام بزرگ ترین مجموعه ورزشی غرب کشور کلنگ زنی شد و حالا نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است و با این روند قطره چکانی اعتبارات مشخص نیست ورزشکاران کرمانشاهی تا چه زمانی باید چشم به راه افتتاح این دهکده باشند.

,

در این مدت چندین مدیر در  اداره کل ورزش و جوانان جا به جا شده اند و وعده های زیادی برای تکمیل این طرح داده اند که هیچکدام از آن‌ها به سرانجام نرسیده است.

,

فرشاد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با  اظهار داشت: پروژه دهکده المپیک بر اساس ۴۷ مکان طراحی شده که برای تکمیل آن ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

,

وی افزود:از فضاهای در دست اقدام در این حوزه می توان به۲ پروژه استخر قهرمانی که ساخت آن از سال ۸۶ آغاز شده است و سالن ۶ هزار نفری ولایت اشاره کرد.

,

رئیس واحد نظارت فنی بر اماکن ورزشی ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه  استخر قهرمانی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه تاکنون۲۳۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است و به همین میزان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

,

وی افزود: سالن ۶ هزار نفری ولایت نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده  و برای تکمیل آن ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است.

,

رشیدی گفت: روز گذشته در جلسه ورزش و جوانان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری تخصیص داده شد و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز به عنوان مجری پروژه مابقی اعتبار لازم را تقبل خواهد کرد.

,

وی افزود: در صورتی که اعتبارات این ۲ پروژه به طور کامل تخصیص یابد تا پایان سال ۹۸ شاهد بهره برداری آنها هستیم.

,

رئیس واحد نظارت فنی بر اماکن ورزشی ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه درصدد واگذاری پروژه دهکده المپیک به بخش خصوصی هستیم گفت: هفته آینده فراخوان واگذاری برای جذب سرمایه گذار اعلام خواهد شد و سرمایه گذاران در رشته های مختلف می توانند آمادگی خود را اعلام کنند.

,

وی با بیان اینکه در هفته دولت با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار چندین سالن ورزشی افتتاح و سالن های سقف کوتاه در شهرستان های صحنه و هرسین نیز به بهره برداری رسید عنوان کرد: برای اجرای سایر پروژه ها نیز نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

,

رشیدی با اعلام اینکه در بحث بازسازی و تعمیر فضاهای زلزله زده اعتبارات خوبی تخصیص داده شد خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ پروژه در زلزله آسیب دید که شمار زیادی از آنان بسیار جدی نبود و تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
دهکده المپیک کرمانشاه که از کلنگ زنی آن ۱۳ سال می گذرد نیازمند۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است.