قیمت آهن سیر نزولی به خود گرفته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن یزد در گفتگو با یزدرسا، در تشریح وضعیت بازار آهن، گفت: قیمت آهن در چند روز گذشته 2 درصد کاهش داشته است که به نسبت افزایش چند برابری که در این مدت داشته، ناچیز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمدرضا مدرسی، در رابطه با میزان تاثیر دلار در قیمت گذاری آهن آلات، اذعان داشت: انحصار عرضه فولاد وآهن در دست شرکت های دولتی و شبه دولتی است که نه تنها هیچ انگیزه ای برای کاهش قیمت ندارند بلکه از وضعیت فعلی قیمت هم رضایت دارند.

,

وی ادامه داد: مولفه های موثر در قیمت تمام شده آهن، تنها دلار نیست چراکه مواد اولیه تولید آهن مانند ذغال سنگ و ... در کشور تولید می شود اما افزایش قیمت دلار باعث می شود تا تولیدکنندگان به صادرات تمایل داشته باشند و اکثر تولیدات خود را در بازارهای خارجی بفروشند و اندک توزیعی را هم که در داخل انجام می دهند با قیمت ارز محاسبه کنند.

,

مدرسی در مورد پیش بینی آینده بازار گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز به طور کلی قیمت ها در بازار رو به کاهش است و امیدواریم این روند تا رسیدن به یک قیمت مناسب ادامه داشته باشد.

,

وی در رابطه با وضعیت خرید و فروش آهن، اذعان داشت: خرید و فروش در بازار بسیار کم است چراکه از طرفی توان خرید مردم به شدت کاهش یافته و از طرفی پروژه های عمرانی دولت بسیار کم شده است و رکورد شدیدی را در بازار ایجاد کرده است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن یزد با اشاره به سقوط قیمت دلار در بازار، گفت: تحولات بازار ارز قیمت آهن را نیز در مسیر نزولی قرار داده است.