پیش بینی وضعیت هوا در آخر هفته
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نفوذ هوای خنک به عرض‌های بالاتر سواحل دریای خزر با بارش‌های پراکنده و رعد و برق و همچنین وزش باد در برخی نواحی این منطقه همراه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌های پراکنده در سواحل شمالی کشور تا پایان امروز ادامه دارد، افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود تا پایان روز جاری در گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد باشیم.

,

وی همچنین از بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد و رعد و برق در اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی خبر داد و گفت: طی دو روز آینده در این نواحی بارندگی‌ها ادامه دارد به طوری که آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلاب شدن رودخانه فصلی و مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

,

گودرزی با اشاره به مواج بودن دریای خزر اظهار داشت: طی امروز و فردا در ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بر اساس سرعت وزش باد در البرز و تهران انتظار می‌رود طی دو روز آینده در بخش‌های جنوبی پایتخت شاهد بروز پدیده گردوغبار باشیم.

,

وی یادآور شد: وزش باد از شب گذشته در مرزهای شرقی کشور نیز بخصوص منطقه زابل آغاز شده است و همین مسئله موجب می‌شود طی امروز و فردا پدیده گردوغبار در این منطقه رخ دهد که با کاهش دید همراه خواهد بود.

,

گودرزی درباره تغییرات دمایی کشور خاطرنشان کرد: در کشور طی روزهای آینده تغییرات دمایی محسوسی را تجربه نخواهیم کرد، البته انتظار می‌رود عرض‌های بالاتر سواحل دریای خزر به سبب نفوذ هوای خنک کاهش دما را تجربه کنند.

,

انتهای پیام/ط

]
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای خنک به عرض‌های بالاتر از سواحل دریای خزر و تداوم بارش‌های پارکنده در این بخش، گفت: به سبب افزایش سرعت وزش باد شاهد بروز پدیده گردوغبار در جنوب پایتخت خواهیم بود.