استان مرکزی پایلوت اجرای طرح «جهاد روشنایی» در کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی لطیفی مسئول بسیج مهندسین صنعت استان مرکزی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ با اشاره به اجرای طرح «جهاد روشنایی» در استان مرکزی گفت: این طرح با هدف توسعه نیروگاه‌های تولید برق خانگی با بهره‌گیری از پنل های خورشیدی، در مناطق کم برخوردار  اجرایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در قالب این طرح در نظر داریم تا پایان سال 30 نیروگاه 5 کیلووات ساعت خورشیدی را که یک انرژی تجدیدپذیر است در سطح استان مرکزی نصب و راه‌اندازی خواهیم کرد تا از این طریق بخشی از انرژی مناطق محروم کشور را تأمین کنیم.

,

مسئول بسیج مهندسین صنعت استان مرکزی تصریح کرد: اجرای این طرح از امروز در استان مرکزی به عنوان استان پایلوت در کشور کلید خواهد خورد و در صورت موفقیت، سال آینده به عنوان یکی از بسیج مهندسین صنعت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

وی افزود: بسیج مهندسین صنعت ضمن انجام مباحث فنی این طرح کار شناسایی، نیازسنجی و معرفی افرادی که برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند را نیز برعهده دارد.

,

لطیفی با بیان اینکه تولید انرژی برق خانگی یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است، گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر همانند انرژی خورشیدی یکی از ضروریات جامعه بشری است.

,

لطیفی خاطرنشان کرد: اعتبارات اجرای این طرح از سوی بانک‌های عامل مهر اقتصاد ایران و انصار و همچنین بسیج سازندگی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله از اجرای طرح «جهاد روشنایی» در استان مرکزی به عنوان پایلوت کشوری خبر داد.