همایش "غنچه‌های هلال" در هلال احمر قزوین برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در همایش غنچه‌های هلال اظهار کرد: این طرح همزمان با هفته کودک از 14 تا 20 مهرماه اجرا می‌شود و در استان قزوین این همایش امروز با حضور کودکان قزوینی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی اعلام کرد: در این طرح کودکان اسباب بازی، کتاب‌های سالم، نقاشی و کاردستی‌های خود را به این جمعیت تحویل می‌دهند تا از طریق کاروان‌های نیکوکاری به دست کودکان مناطق کم برخوردار برسد. 
,
,
 
,
 
,
, ,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هدف از اجرای این طرح، ترویج روحیه مهربانی و نوع دوستی در بین کودکان دانست و ابراز کرد: کودکان با اهداء حتی یک قطعه از اسباب بازی‌های خود، بخشندگی را تمرین می‌کنند و باید تلاش کنیم کودکان را از سنین پایه بشردوست تربیت کنیم. 

آصفی تصریح کرد: انتقال مفاهیم بشردوستی در سنین پایه به افراد راحت‌تر است و کودکان با فراگرفتن کارهای نوع دوستانه با مسئولیت‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و این سبب می‌شود در آینده همین کودکان در جامعه مسئولیت‌های اجتماعی و کارهای بشردوستانه را بسط دهند. 
,
,
,
,
, ,

وی در پایان توجه به اهمیت آب و نذر آب را نیز رویکرد خاص، پنجمین دوره طرح ملی دست‌های مهربان دانست و گفت: کودکان می‌توانند آب را نیز جزء هدایای خود بدانند تا به دست کودکان، در مناطق آسیب دیده از خشکسالی برسد.
انتهای پیام/
,
,
]
همزمان با هفته کودک پنجمین دوره طرح ملی دست‌های مهربان با برگزاری همایش غنچه های هلال در هلال احمر قزوین اجرا شد.