پرونده ۳۸ واحد مرغداری متخلف در مراجع قضایی در حال رسیدگی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به‌روز دامپزشکی و نقش آن در سلامتی جامعه اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال بیش از یک و نیم میلیون رأس دام در استان قم واکسیناسیون شده و علاوه بر این تست سل نیز در 6 ماهه اول روی گاوها انجام‌شده است.
وی ادامه داد: 27 هزار رأس دام مایه‌کوبی شده است و درزمینهٔ نظارت بر فراورده‌های خام دامی بیش از 12 هزار بازدید انجام‌شده است.
رفیعی افزود: در 6 ماهه اول امسال 214 هزار رأس دام سبک و در دام سنگین بیش از 5 هزار کشتار صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ آلایش غیربهداشتی دامی نیز 27 تن از واحدهای متخلف کشف و معدوم شده است.
رفیعی به طرح مایه‌کوبی تب برفکی گاو و گوسفند اشاره کرد و بیان داشت: امسال در این طرح 100 هزار رأس دام در بخش‌های کهک، خلجستان، سلفچگان، مرکزی و جعفریه با 21 اکیپ عملیاتی واکسیناسیون خواهند شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: امسال در کانون‌های بیماری تب برفکی کاهش قابل‌توجهی داشته‌ایم که در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: در خصوص برخورد با تخلفات ماکیان غیرمجاز اقدامات خوبی صورت گرفته است و قطعاً این برخوردها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در خصوص پیشگیری از آنفولانزا و برخورد و جلوگیری با ماکیان غیرمجاز با حضور مقامات قضایی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رفیعی خاطرنشان کرد: دومین پست قرنطینه هم از دیروز کار خود را آغاز کرد که در نظر داریم که 4 پست به این تعداد اضافه کنیم.
وی افزود: پست‌های قرنطینه باید در کنار پلیس‌راه باشد تا بتواند با متخلفین برخورد صورت بگیرد.
رفیعی بیان داشت: در خصوص تخلفات مرغداران 38 پرونده به مراجع قضایی ارسال و با خاطیان برخورد شده است، علاوه بر این 27 واحد مرغداری غیرمجاز نیز شناسایی و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شده است.
وی افزود: دوره‌های مهارت‌آموزی برای مرغداران نیز که انجام‌شده است که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مرغداران ملزم به حضور در این دوره‌ها هستند.
رفیعی خاطرنشان کرد: این هفته نیز افتتاح شرکت پخش استانی دارو را داشتیم که می‌تواند درزمینهٔ دارو کمک‌حال دامپزشکی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
مدیرکل دامپزشکی استان قم بابیان این‌که برخورد قاطع با متخلفان ادامه دارد، گفت: پرونده 38 واحد مرغداری متخلف در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.