اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای برخی جرایم در مازندران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام تقوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در حوزه حبس‌زدایی نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم، اظهار کرد: در این زمینه به‌دلیل محدودیت‌ها یا تفاسیر متفاوت از قانون، قضات از مجازات‌های جایگزین حبس کمتر استفاده می‌کنند و در تلاش هستیم قضات در سراسر استان مجازات‌های جایگزین حبس را برای محکومان برخی جرائم اعمال کنند.
 
وی افزود: دستگاه قضایی قبل از صدور حکم یعنی در مرحله دادسرا، یک بررسی و تحقیق مقدماتی انجام داده و بعد از اطمینان نسبت به محکومین تامین متناسب را اخذ می‌کنند، چرا که این روش مد نظر قانون و نظام قضائی کشور است.
 
رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تغییر نگرش قضات عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس می‌باشد و شایسته است همکاران قضایی از تمامی ظرفیت قانون جدید آیین دادرسی کیفری درخصوص مجازات‌های جایگزین حبس به‌طور مناسب و هدفمند استفاده کنند.
 
 تقوی‌فرد گفت: به‌همین منظور نیاز است که معاونت آموزش قضات دادگستری استان، برگزاری برنامه‌های توجیهی و رفع موانع با هدف استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تغییر نگرش قضات عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس می‌باشد، گفت: به دلیل تفاسیر متفاوت از قانون، قضات از مجازات‌های جایگزین حبس کمتر استفاده می‌کنند و در تلاش هستیم قضات در سراسر استان مجازات‌های جایگزین حبس را برای محکومان برخی جرائم اعمال کنند.