اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری مجهزمی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، از اجرای سیستم های نوین آبیاری درسطح ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته به میزان ۴ هزار و ۸۵۷ هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد که در سال جاری نیز در سطح یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان این طرح ها اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در سال جاری برای اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار برنامه ریزی شده است که روند اجرای آن در سال های اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شدت گرفته است.

,

مدیرکل جهاکشاورزی آذربایجان غربی، ادامه داد: درراستای اجرای آن هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارند و سازمان جهاد کشاورزی  آماده اجرای کلیه طرح های  پیشنهادی از طرف بهره برداران است.

,

وی، با اشاره به مزایای طرح های تجمیعی از جمله مدیریت یکپارچه آبیاری و بهره برداری از اراضی، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی مصرف آب، تصریح کرد: سیاست سازمان اجرای طرح های تجمیعی در سطح استان بوده و پروژه های تجمیعی در حال اجرا واقع در روستاهای دریاس، توت آغاج، کوسه کهریز مهاباد، بابا احمد چالدران، روستاهای بالو و حصار بهرام خان در ارومیه می باشند که همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهند رسید.

,

کریم زاده، خاطرنشان کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب، باعث افزایش تولید و کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی می شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی از مجهز شدن بیش از ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری خبر داد.