نگاهی به وضعیت قیمت ها در بازار مواد غذایی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدآقاطاهر رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی اظهار کرد: در برخی از کالا‌ها از جمله کالا‌های سلولزی، پلاستیکی و کنسروی با افزایش قیمت مواجه بودیم که یکی از دلایل آن افزایش قیمت مواد اولیه بسته‌بندی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی با بیان اینکه مواد پتروشیمی علی رغم اینکه تولید داخل است، افزایش قیمت داشته است، افزود: باید نظارت بیشتر صورت گیرد تا این مواد به دست تولیدکنندگان برسد، از طرفی قیمت ورق فلزی گران شده و تولیدکنندگان محصولات کنسروی با مشکل مواجه شدند.
,
 
,
وی درباره قیمت برخی از مواد غذایی گفت: حبوبات حدود ۵ تا ۶ درصد، برنج ایرانی ۷ تا ۸ درصد افزایش قیمت داشته است همچنین قیمت رب گوجه فرنگی افزایش قابل توجهی داشت که امیدواریم با جلوگیری از صادرات گوجه و رب، روند کاهشی پیدا کند.
,
 
,
آقاطاهر همچنین درباره روغن نیز اظهار کرد: در حال حاضر عرضه روغن کم است دلیل آن هم وقفه‌ای است که بین ورود روغن خام به کشور اتفاق افتاده بود و در حال حاضراین مشکل برطرف شده است، اما به دلیل اینکه مدتی عرضه کم بود تا این وضعیت جبران شود، کمی زمان می‌برد.
,
 
,
رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی با بیان اینکه کاهش قیمت ارز موجب کاهش احتکار خانگی است، تصریح کرد: مردم همانند ماه‌های گذشته خرید نمی‌کنند و منتظر ارزان شدن کالا‌ها هستند و تب احتکار خانگی فروکش کرده است.
,
وی ابراز امیدواری کرد؛ تا قیمت‌ها کاهش یابد و شاهد یک بازار با ثبات در آینده باشیم.
,
 
,
منبع:میزان
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی با توجه به نرخ ارز درباره وضعیت احتکار خانگی و همچنین قیمت ها در این بازار توضیحاتی ارائه داد.