بهانه‌گیری‌های آمریکا با CFT برطرف نمی‌شود/ مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود انسان از گناه دور شود و می‌تواند به انسان کمک کند یاد مرگ و قیامت است وگرنه نفس به قدری سرکش و امرکننده به بدی‌ها است که انسان به تنهایی توانایی مقابله ندارد با آن را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود انسان از گناه دور شود و می‌تواند به انسان کمک کند یاد مرگ و قیامت است وگرنه نفس به قدری سرکش و امرکننده به بدی‌ها است که انسان به تنهایی توانایی مقابله ندارد با آن را ندارد.,

 

,

یاد مرگ؛ بهترین ابزار کنترل نفس

, یاد مرگ؛ بهترین ابزار کنترل نفس, یاد مرگ؛ بهترین ابزار کنترل نفس,

 وی افزود: یکی از بهترین ابزارها که می‌تواند نفس را کنترل و آن را مهار کند یاد مرگ و قیامت است.

,

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که دنیا مانند مهمانسرایی است که باید از آن عبور کنیم، گفت: انبیا و اولیای الهی و همه گذشتگان رفتند و باید بدانیم که اگر ما مشغول به دنیا شویم نفس اماره ما را مشغول می‌کند و آن‌گاه با دست خالی باید وارد یک سفر طولانی شویم.

,

عبادی با تأکید بر اینکه در قرآن مسئله معاد بسیار مطرح شده است، گفت: سبک تربیتی قرآن این است که قیامت را گوشزد می‌کند و هشدار می‌دهد که دنیا جای ماندن نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد و حتی گمان به قیامت نقش بسیاری در اعمال انسان دارد و روز قیامت روزی است که انسان هرچه از خیر و بدی انجام داده را می‌بیند.

, ,

 

,

مجسم شدن ماهیت باطنی اعمال در قیامت

, مجسم شدن ماهیت باطنی اعمال در قیامت, مجسم شدن ماهیت باطنی اعمال در قیامت,

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که ماهیت باطنی اعمال در قیامت مجسم می‌شود، افزود: اعمال ما دارای یک ظاهر و دارای یک باطن است و در قیامت باطن اعمال مجسم می‌شود و روز سخت و دشواری است.

,

عبادی ادامه داد: در زمان سنجش اعمال، عبور از صراط و زمانی که نامه عمل را به دست می‌دهند کسی به دیگری توجه نمی‌کند.

,

وی با اشاره به ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ، گفت: حافظ از افتخارات ملت است که دارای عظمت معنوی و ادبی است و یک انسان با تقوا با عظمت بود و باید جوانان و فرزندان خود را با ادبیاتی که دارای معارف است آشنا کنیم.

,

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: 22 مهر به نام روز استاندارد نامگذاری شده و مهم‌تر از استاندارد کالا استاندارد انسان‌ها است که اگر انسان‌ها استاندارد نباشند نظم و نظام جامعه به هم می‌ریزد.

,

 

,

گاهی ساختارها متناسب با نیاز معلولین نیست

, گاهی ساختارها متناسب با نیاز معلولین نیست, گاهی ساختارها متناسب با نیاز معلولین نیست,

عبادی شهادت پنجمین شهید محراب شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی، روز ملی پارالمپیک و روز جهانی نابینایان را از مناسبت‌های هفته جاری عنوان کرد و گفت: مهم است که در سیستم ادارات و ساختار شهری به معلولین توجه شود تا این افراد از امکانات استفاده کنند اما گاهاً ساختارها مناسب نیست.

,

وی با اشاره به روایت روز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: اهل دنیا و افرادی که مبنای آن‌ها ولایت و خدا نبود و پست و مقام را مبنا قرار دادند در بزنگاه، جایگاه ولایت را رها کردند و باید بدانیم که این آزمون همیشه است.

,

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: در 25 مهر روز بزرگداشت سلمان فارسی که یک شخصیت بزرگ اسلامی است را در پیش داریم که پیامبر(ص) از سلمان و قوم سلمان تجلیل کردند و فرمودند که این ملت در آخرالزمان علم را به دست می‌آورند هرچند در ثریا باشد.

,

 

,

بی‌توجهی به بحث پیشگیری در طرح تحول سلامت

, بی‌توجهی به بحث پیشگیری در طرح تحول سلامت, بی‌توجهی به بحث پیشگیری در طرح تحول سلامت,

عبادی با بیان اینکه 26 مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش است و باید به ورزش قهرمانی و پهلوانی توجه کرد، افزود: یکی از اشکالات طرح تحول سلامت این است که به بحث درمان پرداخته و کمتر به پیشگیری توجه کرده است.

,

وی اضافه کرد: ورزش موجب سلامت جسم و روح است و بیشتر نیاز به توجه دارد.

,

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت یاد شهید شوشتری، عنوان کرد: یاد و خاطره شهید غلامی را که در شهرستان قاین به شهادت رسیدن را گرامی می‌داریم.

,

عبادی تصریح کرد: یکی از مباحث مهمی که اخیراً مطرح شده لایحه کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم((CFT  است که در مجلس برای پیوستن ایران به FATF به تصویب رسید.

, (, CFT, FATF,

وی با بیان این‌که مخالف این لایحه بودم، گفت:عده‌ای که اکثریت بودند به این لایحه رأی دادند و آنچه که اکنون مهم است این است که به جایگاه مجلس توجه کنیم و حرمت‌ها حفظ شود.

,

 

,

نباید بلافاصله افراد را متهم به خیانت کنیم

, نباید بلافاصله افراد را متهم به خیانت کنیم, نباید بلافاصله افراد را متهم به خیانت کنیم,

 امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: گاهی عبارات تند نسبت به مجلس و شورای نگهبان عنوان می‌شود که درست نیست چرا که هر کسی استدلال‌هایی دارد و نباید بلافاصله فرد را متهم به خیانت کنیم چرا که این آسیب به نظام برمی‌گردد.

,

 

,

استدلال‌هایی که برای موافقت با CFT وجود داشت قابل نقد بود

, استدلال‌هایی که برای موافقت با CFT وجود داشت قابل نقد بود, استدلال‌هایی که برای موافقت با CFT وجود داشت قابل نقد بود, CFT,

 عبادی اذعان کرد: استدلال‌هایی که برای موافقت با CFT وجود داشت قابل نقد بود و می‌گفتند با تصویب این لایحه بهانه از آمریکا گرفته می‌شود اما به نظر ما این بهانه‌ها گرفته نمی‌شود چرا که زمانی بهانه هسته‌ای و زمانی بهانه موشک و زمانی بهانه حقوق بشر را بیان می‌کنند.

, CFT,

وی با بیان این‌که بهانه گیری‌های آمریکا با این چیزها برطرف نمی‌شود، گفت: آمریکا عزت ایران را نمی‌خواهد چرا که ملت ایران آگاه است و نمی‌خواهند که ایران مستقل و قدرتمند باشد.

,

 امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که آل سعود و عربستان برای حقوق بشر ارزشی قائل نمی‌شوند اما آمریکا از این کشور حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری بر حاکمیت آل‌سعود نقدهای حتی به صورت لطیف نوشته اما محافظان بن سلمان در کنسولگری ترکیه این فرد را سر به نیست می‌کنند.

,

عبادی خاطرنشان کرد: عربستان ذلت را پذیرفته و ترامپ به صورت رسمی عربستان را تحقیر می‌کند و خطاب به عربستان می‌گوید که اگر ما یک هفته نباشیم شما نابود می‌شوید.

,

وی به توانمندی جوانان ایرانی در فناوری‌هایی مانند فناوری لیزر و تولید موشک‌های نقطه‌زن، گفت: این نظام ابتدا متکی به خدا و سپس مردم است و با تأسی از سیدالشهدا(ع) و شعار هیهات من‌الذله طعم استقلال و عزت را چشیده و به جاهلیت بر نمی‌گردد.

,

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که آمریکا می‌خواهد ایران ضعیف و در منطقه اسرئیل ارباب باشد، افزود: چرا تاکنون در برابر عربستان که بر سر کودکان بی‌گناه یمنی بمب می‌ریزد شعار حقوق بشر سر نمی‌دهند؟

,

 

,

مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است

, مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است, مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است,

عبادی با اشاره به اینکه گذر زمان نشان خواهد داد که مخالفین و یا موافقین CFT حق داشتند، بیان کرد: ما یک راه در برابر دشمن داریم و آن مقاومت است و به فرموده مقام معظم رهبری سخن افرادی که از تسلیم می‌گویند تا اوضاع درست شود بوی خیانت می‌دهد.

, CFT,

وی با تأکید بر این‌که ایران بن‌بستی ندارد و راه ما مقاومت است و به پیروزی می‌رسیم، گفت: آمریکا در هیچ زمانی مانند الان منزوی و گرفتار افول نبوده است.

,

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: زمانی 50 درصد تولید ناخالص دنیا را آمریکا داشت و الان این میزان به 20 درصد رسیده و امروز مقروض‌ترین دولت است و به قدری ضعیف شده که با خروج از برجام نظمی را که خودش در آن بوده را به هم می‌ریزد.

,

عبادی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی به دنبال کنار گذاشتن دلار هستند، افزود: امروز آمریکا دچار بحران و جزو منفورترین کشورهای جهان در نظرسنجی‌ها است و این نشان سقوط آمریکا است.

,

 

,

با روحیه و مدیران جهادی مشکلات حل می‌شود

, با روحیه و مدیران جهادی مشکلات حل می‌شود, با روحیه و مدیران جهادی مشکلات حل می‌شود,

وی با بیان این‌که اگر پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تحریم‌ها را دور می‌زنیم، گفت: نیاز به فرهنگ، روحیه و مدیر جهادی داریم.

,

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد:  با وزیر میلیاردی تن‌پروری که حوصله کار ندارد نمی‌شود کشور را اداره کرد و کشور با جوانان انقلابی و جهادی اداره می‌شود.

,

عبادی بیان کرد: عده‌ای می گویند راه نجات کشور پناه بردن به دشمن است در حالی که باید بدانیم دشمن به کسی رحم نمی‌کند.

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که بهانه‌گیری‌های آمریکا با CFT برطرف نمی‌شود، گفت: آمریکا عزت ایران را نمی‌خواهد چرا که ملت ایران آگاه است و نمی‌خواهند که ایران مستقل و قدرتمند باشد.