خرید توافقی ۱۰۰۰ تن خرما از نخلداران هرمزگانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛سیروس اسدپور،مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از نخلداران از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 1000 تن خرما توسط شبکه تعاونی روستایی از باغداران هرمزگانی بصورت توافقی خریداری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اسدپور تصریح کرد: در خرید توافقی هر کیلو خرمای مضافتی با قیمت چهار هزار و 500 تومان ، خاصوئی چسپ هشت هزار تومان، خاصوئی ریزه  15هزار تومان، شاهانی و خنیزی چهار هزار تومان، مرداسنگ چهار هزارو 500 تومان، خارکلوت پنج هزار تومان، بردیوار دو هزار تومان و خرما صنعتی یک هزارو 200 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

,

وی افزود: شبکه تعاون روستایی خرید خرمای پیارم حاجی آباد نیز در دستور کار قرار داده و به ازای هر کیلو خرمای درجه یک پیارم 35 تا 38 هزار تومان، خرمای قهوه ای معمولی پیارم 30 هزار تومان و درجه سه پیارم(پستایی) 15 هزار تومان خریداری می کند.

,

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه بیش از 1000 تن انواع خرما با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال از باغداران خریداری شد،اظهار کرد:خرمای تولید شده این استان که شامل بیش از 70 نوع می شود که علاوه بر استان های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می شود.

,

وی با بیان اینکه بیشترین نخلستان های هرمزگان در شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس واقع شده است،خاطرنشان کرد: هرمزگان با عملکرد چهار و نیم تن در هکتار و برداشت 138 هزار تن مقام پنجم تولید و 32هزار هکتار نخلستان رتبه دوم سطح زیر کشت نخلستان‌های کشور را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از خرید بیش از ۱۰۰۰ تن محصول خرما با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال بصورت توافقی از نخلداران هرمزگانی خبر داد.