کمرنگ شدن نشاط در مدارس ابتدایی استان بوشهر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛غلامی معاونت نیروی انسانی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر در کارگاه آموزشی مدیران،آموزگاران دوره ابتدایی در شهر دلوار اظهار کرد: به منظور اجرای هرچه مطلوب تر برنامه تلفیقی فراگیر، کارگاه توجیهی و توانمندسازی مدیران و معلمان عادی باحضور بیش از 250 نفر در بخش دلوار با مدیریت اداره آموزش و پرورش  دلواربرگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

وی این کارگاه را یک حرکت بسیار مهم در بخش دلوار دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد هماهنگ و سازگار شدن مدرسه وکلاس با نیاز های خاص و ویژگی دانش آموزان با نیاز های ویژه مطرح شده است.

,

این مسئول با اشاره به اهمیت درس ریاضی و پرهیز از وحشت‌آفرینی از این درس توسط دبیران و آموزگاران تصریح کرد: افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان از مهمترین اقداماتی است که یک معلم قبل از فرآیند تدریس باید نسبت به آن حساسیت داشته باشد .

,

غلامی با اشاره به اینکه خودپنداری برخی دانش‌آموزان در فراگیری درس ریاضی پایین است، تاکید کرد: همه انسان‌ها از قابلیت پذیرش مفاهیم ریاضی برخوردارند اما با شیوه‌ها و متد متفاوت چراکه ذهن آدمی برای ریاضیات ساخته شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه به دبیران و آموزگاران ابتدایی استان امیدهای بسیاری دارد، گفت: از دبیران محترم تقاضا می کنم شادابی را در دانش‌آموزان این افزایش دهند.

,

معاونت نیروی انسانی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: امیدوارم این کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب در این بخش یک نقطه عطف باشد و پس از برگزاری این کارگاه دبیران ما بتوانند به عنوان مدرس آموخته‌های خود رابه سایر همکاران در سراسر استان منتقل کنند .

,

غلامی گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کارگاه ها ترویج ارمان های انقلاب اسلامی و ارزش گذاری زندگی اجتماعی می باشد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید به معنای واقعی کمبود معلم داریم اظهار داشت: با توجه به جذب معلمان حق التدرس درسطوح و پایه های مختلف این فضای خالی را پر نمودیم که دراستان بوشهر خوشبختانه کلاس بدون معلم نداریم.

,

غلامی با اشاره به اینکه نزدیک به 7047 کلاس درس دولتی و 230 هزار دانش اموز در استان بوشهر فعالیت می کنند اطهار داشت: استان بوشهردر پروژه مهر و بازگشایی به عنوان استان های سطح بالای کشورهستیم که به جرات میتوان بیان کرد که طی سه سال گذشته صدر ردیف های استخدامی کشور را دارا هستیم.

,

آموزش‌های هدفمند معلمان در ارتقای کیفیت آموزش موثر است

, آموزش‌های هدفمند معلمان در ارتقای کیفیت آموزش موثر است,

دکتر عبدالرضا زمانی رئیس آموزش و پرورش دلوار نیز در این کارگاه اظهار کرد: آموزش‌های توانمند سازی و هدفمند معلمان در ارتقای کیفی آموزش موثر است ویکی از پیش بینی و برنامه‌های اثربخش در این سازمان می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه فراگیران با اساتید و منابع مرتبط با موضوعات مطروحه حتی پس از پایان دوره‌ها ارتباط حضوری و مجازی دارند، بیان کرد: سعی ما بر این است اساتیدی را برای این کارگاه‌ها انتخاب کنیم که هم به لحاظ تجربی و سطح دانش در سطح کشور برجسته باشند و هم به صورت مستقیم با مدرسه و کلاس درس ارتباط داشته باشند.

,

زمانی اضافه کرد: آنچه در بازخورد از مسئولان آموزش و پرورش و بعضا شرکت‌کنندگان مشاهده می‌شود بر این است که بحمدالله دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی فراگیران در این دوره‌ها با اقبال بسیاری مواجه بوده است.

,

وی افزود : در این جلسات در خصوص تغییر نگرش هاو ایجاد نگرش مثبت در پذیرش دانش اموزان تلفیقی در مدارس عادی و همچنین خدمات توانبخشی و اهمیت آن از بعد آموزشی و مناسب سازی مدارس پذیرا و اهمیت ارتباط  و تعامل، رفتارها،‌ شیوه های آموزشی و برنامه های درسی و شرایط جهت تأمین نیازهای همه دانش آموزان تلفیقی و شرح وظایف معلمان رابط، دستورالعمل تلفیقی- فراگیر، توزیع و تخصیص ساعات و نیروی انسانی دانش آموزان مشمول این طرح با دعوت از مدرسین در حوزه کاردرمانی، شنوایی سنجی، گفتاردرمانی، مشاوره و آموزش برگزار شد.

, .,

رئیس آموزش وپرورش دلوار با اشاره به اینکه از قِـبَـل این کارگاه‌ها می‌توان مدرس بومی ماندگار برای پایه‌های تحصیلی مختلف تربیت کرد، بیان کرد: این بزرگواران می‌توانند به عنوان مدرس مجرب و به روز آموخته‌های خود را در اختیار سایر فرهنگیان استان قرار دهند تا دیگر نیازی به حضور اساتید کشوری برای آموزش نباشد.

,

وی در پایان خاطرنشان نمود:  بی شک بدون ارتقاء دانش، ‌تغییر نگرش و افزایش مهارتهای شغلی مدیران و معلمان مدارس عادی، ‌که کارگزاران اصلی این مهم هستند، تحقق رویکرد فراگیر سازی قابل تحقق نیست.

,

انتهای پیام/

]
معاونت نیروی انسانی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به کمرنگ بودن نشاط در دوره ابتدایی از دبیران محترم تقاضا می کنم شادابی را در دانش‌آموزان این افزایش دهند.