مادر ترکمنی که دوباره بر فرش زندگی پا می گذارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مهدی احمدی، کارشناس روابط عمومی و مسئول استدیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما  در این باره اظهار کرد: بانو غنچه گل قالمق، مادر سه فرزند و اهل روستای قزلر شهرستان مانه و سملقان از خراسان شمالی 9 سال قبل به تومور استخوان در پایش مبتلا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

احمدی گفت: در همان زمان مداوای تومور استخوان در پای او انجام شد و استخوان مبتلا شده به تومور ( در زانو و زانو به پایین ) به طول 20 سانتی متر از پایش جدا و به جای آن پروتز کار گذاشته شد.

,

وی با یادآوری این مطلب که تمام مراحل مداوا و جایگزینی پروتز در شهر مشهد استان خراسان رضوی انجام شده بود، افزود: بنیه اقتصادی این خانواده که ضعیف بود و آنها توان خرید این پروتز خارجی را نداشتند، این پروتز با کمک های مالی اهالی روستا و اقوام این خانواده تهیه شد.

,

وی همچنین عنوان کرد: پزشک معالج در همان زمان به این خانواده گفته بود که قطعات این نوع از پروتزها پس از شش سال، لق می شوند که باید دوباره تعویض شوند.

,

, ,

 

,

احمدی افزود: چهار سال قبل، یکی از قطعات این پروتز لق شد و این بانو دیگر نتوانست راه برود و او به صورت نشسته جابجا می شد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه سیلمان افضلیان همسر این بانوی ترکمن طی چهار سال اخیر به طور مستمر پیگیری های پزشکی را برای مداوای همسرش انجام داده است، گفت: پزشکان به این خانواده گفته بودند یا باید بر روی پای او پیوند استخوان انجام شود، یا اینکه پای او قطع شود و پای مصنوعی کار گذاشته شود و یا اینکه باید قطعات پروتز تعویض شوند.

,

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت خرید قطعات پروتز نیز بسیار بالا بود و این خانواده توان خرید آن را نداشتند، بنابراین پدر خانواده به ادارات مختلف استان سر می زد و درخواست کمک و همراهی داشت اما او به هیچ نتیجه ای نرسید.

,

 

,

, ,

مسئول استدیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: پدر خانواده که نگران ابتلای پای مادر به عفونت بود که منجر به قطع پایش شود به واحد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کرد و با طرح مسئله، خواستار اتخاذ تدبیری برای تهیه پول مداوای همسرش شد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه خرید پروتز و قطعاتش مشمول پوشش بیمه ای نمی شدند و قیمت خرید پروتز و قطعات آن نیز بسیار زیاد بود، درصدد برآمدیم تا در این زمینه از همراهی و کمک های خیران بهره بگیریم.

,

وی گفت: در همین راستا، بنده ویدئویی از وضع اقتصادی این خانواده و وضعیت بیماری این بانو تهیه و در فضای مجازی منتشر کردم که خوشبختانه شماری از هم استانی ها همچنین هموطنانی از استان گلستان به انتشار این ویدئو در فضای مجازی پرداختند.

,

احمدی افزود: انتشار این ویدئو موجب شد بسیاری از هموطنان در ایران از این موضوع مطلع شوند و با ابراز همدردی، کمک های مالی خود را برای این خانواده ارسال کنند.

,

 

,

, ,

وی خاطر نشان کرد: حتی تماس هایی از سوی ایرانیان خارج از ایران را نیز داشتیم که خواستار اهدای کمک مالی برای تامین هزینه های درمان این بانو شدند.

,

وی بیان کرد: انتشار این ویدئو کارگشا شد و حدود 28 میلیون تومان از سوی خیران هموطن جمع آوری شد.

,

مسئول استدیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به اینکه پزشک این بانو تعویض قطعات این پروتز را توصیه کرده بود سرانجام او عصر روز گذشته در بیمارستانی در شهر مشهد جراحی و تعویض قطعات پروتز انجام شد.

,

احمدی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز هزینه های فیزیوتراپی این بانو را بر عهده گرفته است تا انجام فیزیوتراپی برای او کاملا رایگان انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
بانو غنچه گل قالمق اهل خراسان شمالی با مهرورزی و کمک مالی هموطنان خیر ایرانی، پس از چهار سال امکان تعویض قطعات پروتز در زانوی پایش فراهم شد و اوعصر روز گذشته در بیمارستانی در شهر مشهد جراحی شد تا دوباره امکان راه رفتن برای او بوجود آید.