۲۵۰ پرس غذا بین زائران اربعین در شهر سامرا توزیع می‌شود/ نان مورد نیاز موکب‌های شهر سامرا توسط نانوایان زنجانی تامین می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام موسی موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارائه خدمات به زائران اربعین در شهر سامران توسط اداره اوقاف زنجان اظهار کرد: موکب اداره کل اوقاف براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده 15 روز در شهر سامرا برپا می‌شود و برای زائران خدمات رسانی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه در شهر سامران موکب 6 استان خدماتی رسانی خواهد کرد تصریح کرد: براساس برآورد‌های انجام شده در حدود 250 هزار پرس غذا همراه با میان وعده‌های در نظر گرفته شده برای زائران ارائه خواهد شد.

,

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان به حضور تیم پزشکی در شهر سامرا اشاره و بیان کرد: در موکب اداره اوقاف 75 نفر خادم در این ایام خدمات رسانی خواهند کرد که از این تعداد 30 نفر در بخش تیم پزشکی فعالیت می‌کنند.

,

وی بیان کرد: سازمان اوقاف 51 موکب برپا می کند تا برای زائران حسینی خدمات رسانی کنند و این موکب‌ها در طول مسیر ارائه خدمات خواهند کرد.

,

موسوی با اشاره به اینکه در مسیر نجف تا کربلا مردم عراق نیز برای زائران خدمات رسانی می‌کنند افزود: ولی سامرا این گونه نیست و خدمات رانی تنها توسط موکب‌های ایرانی انجام می‌شود و همچنین زائران در این شهر به دلیل برخی شرایط یکی نبود مکان در این شهر ساکن نمی‌شوند ولی امسال مکانی برای اسکان 2 هزار زائر در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2.5 میلیون نفر زائر به سامران آمده بودند افزود: 340 هزار بطری آب علاوه بر غذای گرم و میان وعده در بین زائران توزیع شد.

,

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های موکب سامرا از موقوفاتی که منطبق با نیات مورد انجام شده و این هزینه از موقوفاتی که نیت آنها خرج در راه امام حسین(ع) بوده تامین شده است گفت: همه هزینه‌ها انجام شده از طریق این نوع موقوفات است.

,

وی با اشاره به ارسال و نصب یک دستگاه نان پزی در شهر سامران گفت: این دستگاه سال گذشته خریداری شده و امسال نیز 12 نانوا در پخت نان در این شهر فعالیت خواهند کرد.

,

حجت‌الاسلام موسوی ابراز کرد: پخت نان به صورت سه شیفت انجام می‌شود و تعاملی هم با موکب‌های دیگر انجام شده که موکب‌ها امکانات خود را در اختیار همدیگر قرار دهند تا خدمات رسانی به صورت مطلوب انجام شود.

,

وی بیان کرد: مقرر شده کل نان مورد نیاز موکب‌های مستقر در شهر سامران توسط موکب زنجان تامین شود.

,

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان خاطر نشان کرد: یک محموله 15 تنی آرد به منظور پخت نان به سامرا ارسال شده است.

,

انتهای پیام/

]
معاون فرهنگی اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه 75 خادم در موکب اداره اوقاف به زوار اربعین حسینی در شهر سامرا خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: 250 هزار پرس غذا در بین زائران اربعین در شهر سامرا توزیع می‌شود.